| کد خبر: 168116 |

مرزهای تکنولوژی زیر ریل‌های نورفولک سوترن

شرکت نورفولک سوترن (Norfolk Southern) یکی از شرکت‌های برتر و دارای کلاس I در حوزه حمل‌ونقل ریلی آمریکاست که حدود ۱۹، ۵۰۰ مایل خطوط ریلی در ۲۲ ایالت و ناحیه کلمبیا در اختیار دارد و بزرگ‌ترین شبکه‌های حمل‌ونقلی در شرق آمریکای شمالی را دارا است.

تین نیوز

شرکت نورفولک سوترن (Norfolk Southern) یکی از شرکت‌های برتر و دارای کلاس I در حوزه حمل‌ونقل ریلی آمریکاست که حدود ۱۹، ۵۰۰ مایل خطوط ریلی در ۲۲ ایالت و ناحیه کلمبیا در اختیار دارد و بزرگ‌ترین شبکه‌های حمل‌ونقلی در شرق آمریکای شمالی را دارا است.

به گزارش تین‌نیوز، ضمن اینکه حقوقی نیز در کانادا از بوفالو به تورنتو و از طریق آلبانی به مسیر مونترال دریافت کرده است. این شرکت در تمام بنادر اصلی ساحل شرقی ایالات متحده فعالیت داشته و برای بهبود خدمات، ارتباطات کارآمدی با سایر شرکت‌های حمل‌ونقل راه‌آهنی ایجاد کرده است. عمده محموله‌های این شرکت را زغال سنگ، خودرو و محصولات صنعتی تشکیل می‌دهد که از میان آنها، عمده‌ترین کالاهای جابه‌جا شده، زغال سنگ از معادن ایندیانا، کنتاکی، پنسیلوانیا، تنسی، ویرجینیا و غرب ویرجینیا است. محموله‌هایی که فارغ از مقاصد صادراتی ارسال شده به سمت بندرگاه‌ها، عمده آنها به سوی کارخانه‌های فولاد و نیروگاه‌های بزرگ تولید برق برده می‌شوند.

مرزهای تکنولوژی زیر ریل‌های نورفولک سوترن

این مجموعه عملا در سال ۱۹۸۲ تشکیل شد و ماحاصل ادغام دو شرکت بسیار قدیمی حمل‌ونقلی است. شرکت اول، شرکت راه‌آهن جنوب (Southern Railway) و دومی، شرکت نورفولک و غرب (Norfolk & Western Railway) است که هردوی آنها قدمتی بیش از یک قرن دارند. به خاطر همین قدمت خدمات است که مدیران NS معتقدند از دیرباز به اقتصادهای محلی، ایالتی و فدرال کمک کرده‌اند و تولیدکنندگان آمریکایی را در فضای رقابت با سایر کشورها پشتیبانی می‌کنند و این امر را بخشی از رسالت خود می‌دانند. این شرکت طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲، چیزی در حدود ۷/ ۳۵ میلیارد دلار را روی ۱۲۲۹ طرح از مجموعه طرح‌های توسعه‌ای خود سرمایه‌گذاری کرده است و به این واسطه توانسته ۵۷۹۶۴ شغل را ایجاد کند.

ضمن اینکه اجرا و تکمیل طرح «هلال ۱۳ ایالتی» این شرکت با هزینه‌ای بالغ بر ۵/ ۲ میلیارد دلار در دست بررسی قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰، چیزی معادل ۱۲۲۸۲۰ شغل دیگر نیز از محل توسعه فعالیت این شرکت ایجاد شود و رشدی ۳۳ میلیارد دلاری برای اقتصاد آمریکا به ارمغان بیاورد. مدیران NS مدعی هستند که همواره به دنبال سرمایه‌گذاری روی افراد با استعداد و پروژه‌هایی هستند که نه‌تنها به نفع شرکت و مشتریان باشد، بلکه به‌عنوان نیرویی کمکی برای رونق اقتصادی آمریکا نیز عمل کند. شاید سه مورد زیر نشان دهد که ادعای آنها بی‌پایه هم نیست:

• فعالیت در بیش از ۲۲ ایالت آمریکا و ایجاد ۳۴ هزار مورد شغل

• پرداخت کلی مبلغی معادل ۲.۲۳۶.۴۶۱.۰۰۰ دلار به کارمندان خود

• پرداخت مالیاتی معادل ۲۸۴.۲۲۸.۰۰۰ دلار به دولت

این شرکت همچنین اخیرا موفق شده که جایزه ویژه‌ای از شورای شیمی آمریکا در رابطه با عملکرد ایمن خود در حمل‌ونقل مواد شیمیایی، توزیع، ذخیره سازی، استفاده، دفع، فروش و بازاریابی آن دریافت کند. رقابتی که بین شرکت‌های کلاس I صورت می‌گیرد و نشان از موفقیتی چشمگیر برای دریافت‌کننده آن دارد. مایک ویلر مدیر اجرایی شرکت این جایزه را نشان از «تعهد جدی به توجه به موضوعات کیفی در کنار پیشرفت‌های کمی» مجموعه می‌داند. از سال ۱۹۹۶، شرکت NS در این برنامه مشارکت داوطلبانه شرکت می‌کند که در زمینه‌های زیست‌محیطی، بهداشتی، ایمنی و امنیت صنایع شیمیایی استانداردهای سختگیرانه‌تری دارد. به‌عنوان یک شرکت‌کننده در این برنامه، آنها موظفند هر سه سال یکبار برای صدور گواهینامه‌های سیستم مدیریتی خود اقدام کنند. فرآیندی دقیق که شامل بررسی ایمنی راه‌آهن، نظارت بر محیط زیست و امنیت می‌شود.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، این شرکت همچنین در زمینه ایجاد تکنولوژی‌های جدید نیز پیشتاز و فعال بوده است و کارشناسان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آنها را ابداع سیستم (TOFC (trailer on flat car می‌دانند که در آن تریلر کامیون‌های حمل بار، قابلیت تعویض چرخ پیدا کرده و می‌تواند نوعی هم افزایی بین شبکه خطوط جاده‌ای و ریلی ایجاد کند. همچنین این شرکت اخیرا به عضویت سامانه جدید و فوق مدرن بیتا درآمده است.

 BiTa یا Blockchain in Transport Alliance، در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده است و همان‌گونه که از اسم آن پیداست، نهادی پیشرو با هدف بهره‌مندی از فناوری جدید بلاک‌چین در صنعت حمل‌ونقل آمریکا است که با نظارتی همزمان و مبدا و مقصدی، با دقت بالا و هماهنگی سریع، توان مدیریت شبکه حمل‌ونقل ریلی آمریکا را متحول خواهد کرد.

ورود این تکنولوژی رمزنگار به صنعت حمل‌ونقل به‌عنوان یک انقلاب توصیف می‌شود که در این میان شرکت نورفولک سوترن نیز نخواسته از قافله عقب بماند.همچنین کنسرسیوم بیتا تا امروز ۲۵۰ شرکت حمل‌ونقلی مختلف در تمامی حوزه‌ها را جذب کرده و آموزش‌های لازم را به مدیران و تکنسین‌های آنها داده است. فرد اهلر، نایب رئیس و مدیر بخش فناوری اطلاعات بیتا عضویت نورفولک سوترن را گامی بزرگ ارزیابی کرده که موجب بهبود کیفیت زنجیره عرضه خواهد شد. موضوعی که از زبان مدیران شرکت نورفولک سوترن نیز بسیار شنیده می‌شود و این اقدام را نیز در راستی بهبود کیفیت خدمات ارزیابی می‌کنند. «شرکت ما امن ترین، مشتری مدارترین و موفق‌ترین شرکت حمل‌ونقل در جهان است»

این گزاره‌ای است که در سایت اصلی شرکت حمل‌ونقلی نورفولک سوترن صراحتا عنوان شده است. سایتی که بخش اصلی آن را باید سامانه ثبت شکایات و انتقادات آن دانست و این امکان که هر فرد موردی در آن ثبت کند، می‌تواند سیر رسیدگی و نتیجه نهایی آن را جویا شود و باتوجه به توضیحی که در همان صفحه درج شده، ممکن است حتی روزی به او خبر اخراج یکی از کارمندان را هم بدهند! انضباط و سیستم نظارتی قدرتمند این شرکت دارای حساسیت بالایی است و به نظر می‌رسد مدیران نورفولک سوترن برای بزرگ‌تر شدن شرکت، ولع عجیبی دارند. ایجاد قوانین و دستورالعمل‌های سختگیرانه در تمامی ارکان شرکت، جای هرگونه عذر و بهانه را از همگی گرفته است. مجموع اقداماتی که در راستای بهبود کیفیت خدمات و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید صورت گرفته نشان می‌دهد که مدیران این شرکت راه درست را پیدا کرده‌اند افزایش تقریبا ۱۰۰ درصد قیمت سهام این شرکت طی ۴ سال، نشان از اعتماد سرمایه‌گذاران به ریل گذاری این شرکت دارد.

 

 

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.