| کد خبر: 167910 |

◄ فاینانس راه مناسب سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های ریلی

کارشناس اقتصاد بین‌الملل اجرای فاینانس را راه‌حل مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های ریلی اعلام کرد و از ناتمام ماندن پروژه‌های فاینانس شده انتقاد کرد.

تین نیوز

کارشناس اقتصاد بین‌الملل اجرای فاینانس را راه‌حل مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های ریلی اعلام کرد و از ناتمام ماندن پروژه‌های فاینانس شده انتقاد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، غلامحسین طاهری گفت: در سال‌های اخیر بسیاری از پروژه‌هایی که قرار بوده به روش فاینانس تأمین مالی شوند همچنان نیمه‌تمام باقی‌مانده‌اند چون دو طرف به تعهدات خود عمل‌نکرده‌اند.

او گفت: استفاده از فاینانس یک فرصت برای کشور است و به میزان اعتماد کشور‌های خارجی در تأمین منابع مالی و تضمین بازگشت سرمایه‌گذاری آن‌ها بستگی دارد.

این کارشناس ادامه داد:  فاینانس، ازجمله راه‌های جمع‌آوری وجوه برای تأمین منابع یک پروژه سرمایه‌گذاری با سرمایه قابل‌تفکیک برای اجرای برخی پروژه‌های اقتصادی و عمرانی است و می‌تواند در اقتصاد کشور تأثیرگذار باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طاهری گفت: اجرای فاینانس می‌تواند راه‌حل مناسبی برای بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های زیربنایی و اصولی موردنیاز کشور ازجمله شرکت راه‌آهن و ... باشد.

همچنین مهرداد فرشیدی، دانشگاه حمل‌ونقل مشهد (بینالود) درباره قراردادهای ریلی فاینانسی که احتمال لغو آن وجود دارد به تین‌نیوز گفته بود: اگر قراردادهای ریلی اخیر، مثل قرارداد ایدرو و اشتادلر اجرایی شود و باوجود همه شعارهایی که درباره عدم همکاری می‌‌دهند، نهایتاً آن‌ها قراردادهای خود را با ما لغو نکنند، احتمالاً شاهد تحول درزمینهٔ کیفیت واگن‌ها خواهیم بود. چراکه اشتدلر سوئیس بزرگ‌ترین تولیدکننده واگن قطار است که اگر کیفیت تولیدشان در داخل کشور- با انتقال تکنولوژی- بالا باشد، کیفیت و قیمت واگن‌های تولیدی جدید بسیار بالا خواهد بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.