| کد خبر: 167789 |

◄ دلیل عقب ماندن حمل‌ونقل ریلی از دیدگاه معاون برنامه ریزی راه‌آهن

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن از تحویل لایحه توسعه راه‌آهن به مجلس تحت عنوان تحول سازمانی راه‌آهن خبر داد و به تشریح برخی مشکلات موجود پرداخت.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن  از تحویل لایحه توسعه راه‌آهن به مجلس تحت عنوان تحول سازمانی راه‌آهن خبر داد و به تشریح برخی مشکلات موجود پرداخت.

به گزارش تین‌نیوز، نورالله بیرانوند گفت: دو دلیل عمده عدم موفقیت راه‌آهن در حمل‌ونقل بار و مسافری مربوط به عرضه و تقاضا است.

او  نبود عزم جدی برای ارتقای و توسعه حمل‌ونقل  ریلی بار را از مشکلات موجود اعلام کرد و گفت: لایحه توسعه راه‌آهن تحت عنوان تحول سازمانی راه‌آهن تقدیم مجلس شورای اسلامی‌شده و مقررشده بر اساس آن ساختار و استراتژیک راه‌آهن دچار تحولاتی شود.

بیرانوند به‌جا به‌جایی ریلی  46 تن در سال گذشته  و سهم 12 درصدی  در حمل بار کشور تأکید کرد و گفت: با برنامه‌های مسنجم و کارشناسی شده شرکت راه‌آهن توانایی حمل 200 میلیون تن بار تا پنج سال آینده را خواهد داشت.

او به استفاده 30 درصدی از ظرفیت و توان شرکت راه‌آهن اشاره کرد و گفت: با همین امکانات موجود شرکت راه‌آهن توانایی افزایش 12 درصدی سهم حمل‌ونقل بار را به 24 درصد دارد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن  تأکید کرد: افزایش ظرفیت راه‌آهن به 30 درصد در حوزه بار و 20 درصد در حوزه مسافری هدف‌گذاری سنگینی نبوده و با امکانات کنونی افزایش این ظرفیت خارج از توان شرکت راه‌آهن نیست.

بیرانوند گفت: متأسفانه بخشی از بارهای دولتی نیز توسط حمل‌ونقل جاده‌ای صورت می‌گیرد درحالی‌که 70 درصد ظرفیت حمل‌ونقل ریلی ما بلااستفاده است.

به گزارش صما، او واقعی سازی قیمت سوخت را ضروری دانست و گفت: قیمت پایین سوخت تقاضا برای حمل‌ونقل جاده‌ای را افزایش داده است  درحالی‌که محیط‌زیست کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن گفت: حمل‌ونقل سبز یکی از مشخصه‌های توسعه حمل‌ونقل ریلی است و متأسفانه نبود مالیات بر آلودگی این موضوع را به چالش کشیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.