| کد خبر: 167652 |

◄ شرکت‌های ریلی با خروج واگن‌های فرسوده مخالف‌اند

مدیرعامل راه‌آهن شرقی بنیاد اعلام کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی درخواست بازنگری در تصمیم راه‌آهن در رابطه با خروج واگن‌های فرسوده را از طریق مذاکره دارند.

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن شرقی بنیاد اعلام کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی درخواست بازنگری در تصمیم راه‌آهن در رابطه با خروج واگن‌های فرسوده را از طریق مذاکره دارند.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا شیخ طاهری بر مخالفت شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با روش راه‌آهن تأکید کرد و گفت: شرکت‌ها درخواست بازنگری در تصمیم راه‌آهن را دارند و در این رابطه مهلتی برای خروج واگن‌های فرسوده نمی‌خواهیم.

او در ادامه گفت: فارغ از این‌که خروج این تعداد واگن از شبکه ریلی مبانی فنی و حقوقی درستی دارد یا خیر، در هیچ کجای دنیا واگن‌ 30 ساله از رده خارج نمی‌شود.

شیخ طاهری گفت:‌ با اجرای برنامه راه‌آهن برای خروج واگن‌های فرسوده از شبکه ریلی، ‌10 دستگاه از واگن‌های بن‌ریل تحت تأثیر این برنامه قرار می‌گیرند.

مدیرعامل راه‌آهن شرقی بنیاد به  اظهارات معاون امور ناوگان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره خروج حدود 400 واگن فرسوده از شبکه ریلی کشور تا پایان تیر 97 اشاره کرد و گفت: با اجرای تصمیم راه‌آهن 40 درصد از ناوگان ریلی خارج می‌شود.

شیخ‌طاهری تأکید کرد: سرمایه و امکانات فنی لازم برای بازسازی این واگن‌ها را نداریم و علاوه بر این باید مسائل مربوط به تحریم را نیز در نظر گرفت که شرایط تأمین واگن‌ها را سخت کرده است.

او به نزدیک بودن پیک سفرهای تابستانی  و استفاده از قطار برای اقشار متوسط جامعه اشاره کرد و گفت:  با توجه به اوج سفرهای ریلی در تابستان به نظرم راه‌آهن باید در تصمیم خود برای خروج واگن‌های فرسوده تجدیدنظر کند.

به گزارش تسنیم، شیخ طاهری گفت: ایمنی دلیل اصلی خروج این واگن‌ها اعلام‌شده، اما طی 30 سال گذشته کدام‌یک از سوانح ریلی ناشی از فرسوده بودن ناوگان بوده است.

مدیرعامل راه‌آهن شرقی بنیاد گفت:  نمایندگان بخش ریلی شیوه راه‌آهن برای خروج واگن‌های فرسوده را قبول ندارند و انجمن صنفی درخواست بازنگری در تصمیم راه‌آهن از طریق مذاکره را دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    چرا یک مناظره تلویزیونی گذاشته نمیشود تا مردم هم متوجه این تصمیمات باشند؟
    اگر قرار است 400 واگن خارج شود از چرخه ریلی ، چه تسهیلاتی از قبل به شرکت های ریلی داده شده؟