| کد خبر: 167546 |

ضرورت حاکم شدن تفکر تجاری سازی در راه‌آهن

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن با بیان اینکه تجاری سازی تفکر حاکم بر راه آهن از ضروریات اداره آن است گفت: در نبود این کار، موضوع خصوصی سازی نتایج مورد انتظار را فراهم نخواهد کرد.

تین نیوز

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌آهن با بیان اینکه تجاری سازی تفکر حاکم بر راه آهن از ضروریات اداره آن است گفت: در نبود این کار، موضوع خصوصی سازی نتایج مورد انتظار را فراهم نخواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمدرضا نصرت نظامی معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن در مراسم انس با قرآن گفت:از منظر علم پزشکی انسانها به دو دسته کلی سالم و بیمار طبقه بندی می گردند لیکن صاحب نظران علوم روانشناسی و اجتماعی معتقد هستند علاوه بر دسته بندی مزبور گروهی از انسان ها نیز هستند که در طبقه عادی و نرمال جای دارند. وی افزود: در طبقه بندی اخیر برای انسان های سالم بیش از ۱۰۰ ویژگی شناخته شده است و فردی که دارای این صفات و ویژگی ها باشد صرف نظر از آنکه در کجا ی این دنیای بزرگ زندگی می کند انسانی سالم شناخته می شود و گروهی از انسانها نیز به دلیل دارا بودن برخی اختلالات مزمن شخصیتی و روانی در طبقه انسان های بیمار و گرفتار جای می گیرند.

نصرت نظامی افزود: مطالعات نشان می دهد کمتر از ۲ درصد مردم دنیا سالمند و در حدود ۲۰ درصد مردم، گرفتار بیماری هستند و الباقی مردم نرمال یا عادی هستند.

وی تصریح کرد: آدم های سالم و بیمار در نوع خود در سرتاسر دنیا از چنان صفات و ویژگی های مشابهی برخوردارند که فرقی نمی کند در کجا زندگی می کنند. یک انسان بیمار در هر کجای دنیا که باشد بیمار است و دقیقا به خاطر همین است که یک فرد بیمار می تواند برای معالجه ی خود به دیگر کشور ها عزیمت کند و یا یک روانپزشک می تواند بیمارانی را از سرتاسر دنیا مداوا کند ولی انسان های نرمال و عادی چنین نیستند و از آنجایی که عموما نظام اعتقادات و باورهای انسان ها تا حدود زیادی متاثر از محیط اجتماعی و فرهنگی آنان می باشد این گروه انسانها دارای وجوه مشابهی با دیگر انسان های نرمال از دیگر جوامع و کشورها نمی باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع با اشاره به این مقدمه افزود: مشکل از آنجا شروع می شود که برخی از جوامع دارای نظام های ارزشی مبتنی بر اخلاق نیستند و به این دلیل، نظام اعتقادات و باورهای قشر کثیری از مردم آن جوامع نیز تحت تاثیر این موضوع، به شکل غیر اخلاقی و غیر انسانی شکل گرفته و رشد می یابد و در نتیجه از آنان جامعه ای ناسالم می سازد.

وی افزود: این مشکل زمینه ساز و از جمله ضرورت رسالت پیامبران الهی را ایجاب کرده و رقم زده است و بدین سبب پیامبران الهی از جانب خداوند متعال ماموریت یافتند تا با تعریف نظام های ارزشی درست، اصول اخلاقی را در جوامع بشری جاری و ساری نمایند تا جهانی الهی و انسانی بسازند.

نصرت نظامی همچنین گفت: یکی از وجوه افتراق انسان با حیوانات و نباتات این است که حیوانات و نباتات ابتدا ماهیت آنان شکل می گیرد و بعد موجودیت می یابند همچون دانه درخت سیب قرمزی که شما می توانید آن را از فروشگاه بخرید و در زمینی بکارید و مطمئن باشید که حتما درختی که به وجود خواهد آمد درخت سیب با رنگ قرمز است، ولی انسان ها ابتدا به وجود می آیند و سپس ماهیت آنان شکل می گیرد و دقیقا بخاطر همین است که انسان ها نیازمند تربیت هستند، انسان ها باید انسان بودن را یاد بگیرند و این از آن کسانی است که با علوم الهی و قرآنی در انس بیشتری هستند.

وی با اشاره به این مهم گفت: جامعه ی راه آهن جامعه ای دیندار و کوشاست و انس و الفت کارکنان آن با مبانی الهی، آنان را از گزند و آسیب های اجتماعی مصون نگه داشته است و البته می دانیم بهتر شدن و بهتر بودن از ضروریات است و نیازمند تلاش بی پایان می باشد.

نصرت نظامی ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران مراسم انس با قرآن به ویژه قاریان ممتاز، ابراز امیدواری کرد شرکت راه آهن بتواند در سایه تعلیمات دینی و همت و کوشش کارکنان خود سازمانی اخلاقی و انسانی را شکل دهد.

وی در بخش دوم سخنان خود به برخی اطلاعات کلیدی در شرکت راه آهن برای سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۹۷ آزمونی دیگر برای نشان دادن همت و اراده مردان و زنان آهنینی است که این شرکت معظم را تا کنون سرپا نگه داشته و آن را توسعه داده اند.

نصرت نظامی افزود:بررسی های کارشناسان نشان می‌دهد برای جبران زیان ناشی از فعالیت‌های اصلی راه آهن، راه نسبتا طولانی و سختی را در پیش داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه آهن برای تحقق این امر گفت: بعد از فرآیند خصوصی سازی در راه‌آهن که طی دو دهه‌ی گذشته شکل یافت و اجرایی شد، تجاری سازی تفکر حاکم بر راه آهن از ضروریات اداره آن است که در نبود آن موضوع خصوصی سازی نتایج مورد انتظار را فراهم نخواهد کرد.

منبع: سايت خبری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.