| کد خبر: 167413 |

◄ توقف فروش تابستانی بلیت قطارهای «رجا» در پی برنامه حذف واگن‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا دلایل عدم وجود امکان خرید بلیت‌های تابستانی را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا دلایل عدم وجود امکان خرید بلیت‌های تابستانی تشریح کرد و گفت: جایگزینی قطار‌های حذف‌شده در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۲ الی ۳ سال زمان می‌برد.

به گزارش تین‌نیوز، محمد رجبی علت عدم ارائه بلیت‌های تابستانی گفت: اختلاف‌نظر شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا و شرکت راه‌آهن در تعیین سطح استاندارد برای واگن‌ها شوکی به مجموعه وارد کرد که برنامه تابستانه را متوقف کرد.

او گفت: همیشه  در برنامه‌های اعزام قطاری برنامه‌ریزی به صورتی بود که یک ماه پیش از آن امکان فروش بلیت را داشتیم، اما امسال بر سر موضوعی که راه‌آهن با شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا اختلاف‌نظر دارد و تلاش می‌کند سطح استاندارد سخت‌گیرانه‌ای را برای واگن‌ها لحاظ کند

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با ابراز امیدواری برای حل سریع‌تر مشکل، گفت: امیدواریم شرایط برای خرید بلیت قطار در ابتدا فصل تابستان فراهم شود.

 رجبی گفت: خروج ۴۰۰ واگن از ناوگان حمل‌ونقل ریلی در تیرماه به معنای حذف بیش از ۴۰ قطار است اما جایگزین آن ناوگان جدید وارد نشده است.

او تأکید کرد: با حذف قطارها تعدادی از همکاران ما در زمینه‌های مهمانداری، مأمور فنی و پشتیبانی بیکار می‌شوند که امیدوارم صبوری به خرج دهند و در این موضوع تجدیدنظری صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به لزوم افزایش سهم ریلی در جابه‌جایی گفت: به دنبال خرید واگن جدید و بازسازی واگن‌های موجود هستیم.

رجبی گفت: استفاده از کلمه فرسوده لغت مناسبی نیست، زیرا تمام این واگن‌ها امکان تعمیر و استفاده مجدد را دارد و در کنار آن به‌عنوان واگن‌های پردرآمد کشور به‌حساب می‌آیند.

او به لزوم  حمایت دولت  به دلیل عدم جذابیت برای سرمایه‌گذار گفت: ابتدا ناوگان جدید باید وارد شود و پس‌ازآن ناوگان غیرقابل استفاده را از رده خارج کنیم.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا در توضیح سرانجام ورود ۱۰۰ واگن جدید گفت: در شرایط فعلی ورود واگن‌های خارجی متوقف‌شده که از دلایل آن می‌توان به اقتصادی نبودن این طرح با توجه به کشش بازار برای خرید بلیت قطار اشاره کرد.

به گزارش میزان، او گفت:  نتیجه کارشناسی این موضوعات همچنان نهایی نشده و امیدوارم همکاران ما و مدیران ارشد مجموعه راه‌آهن صبوری به خرج دهند و این موضوع را به نحو مقتضی متوقف کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ارتین 0 1

    با سلام و عرض احترام و قبولی طاعات وعبادات هموطنان عزیز وجناب آقای رجبی بزرگوار مدیر عامل محترم شرکت حمل ونقل ریلی رجاء جناب آقای رجبی از زمانی که بنده افتخار خدمت در مجموعه ریلی کشور را دارم وحضور م در این صنعت قریب به 20 سالی میگذره وجنابعالی را نیز قریب همین سال هست که میشناسم و به قابلیت و توانایی شما و مدیر بودن وروشنفکری شما شکی نیست.
    سالهاست بحث نوسازی ناوگان وخارج کردن واگنهای فرسوده ومستعمل مطرح میباشد ولی عملا اتفاق بزرگی که باید بیافتد نیفتاده است فقط در بازه زمانی خاصی از شرکت درجه چندم چینی تعدادی واگن های غزال وارد شد ویا واگنهای آلمانی باز سازی وبا نام قطارهای ویژه سبز وسیمرغ مدتها بحث محفل وفخر شرکت رجاء شد.
    شما بخوبی میدانید که واگن وقتی فرسوده ومستعمل شده فرسوده است وهزینه نگهداری وتعمیرات آن هزینه مضاعفی است که به کشور تحمیل میکند وعلاوه بر اینکه بر میزان نارضایتی مسافران وهموطنان عزیز اثر مستقیم دارد ومهمتر اینکه در صورت بروز سانحه خسارت و صدمات جانی اینگونه واگنها بدلیل فرسودگی بسیار بالا خواهد بود.سوال این است که چه مدت زمان لازم است تا شرکتها نسبت به بهسازی و بازسازی اصولی و استانداردو با کیفیت واگنها را باز سازی کنند که هم کیفیت تضمین شود وهم ایمنی رعایت شود و هم رضایت مشتری جلب شود اگر جسارت نباشد نیم نگاهی به واگنهای باز سازی شده پلورهای سبزتون بیندازید که بعد از بازسازی. در مدت زمان کوتاه به چه حال وروزی افتاده اند بنظر من تصمیم درست و مسولین راه آهن اتخاذ کرده اند مرگ یکبار شیون یکبار تا کی میشود هزینه ها وهزینه های سربار شرکت های به اصطلاح خصولتی را به گردن مردم انداخت ، بگذارید مسولین دولت و قانون گذاران مردم کاستی ها را لمس کنند لیاقت این مردم بیشتر از اینهاست بعنوان واگنهای ویژه سوپر ویژه با اسما ونامهای با مسما ولی در باطن فرسوده مردم را فریب داد امروز دنیا دنیای رقابت است دنیای تاییر وتحول است عصر عصر فراتکنولوژی است و دانشهای نوین و مدیران ما هنوز بر سر فرسوده بودن واگن با عمر بالای 30 سال اتفاق نظر ندارند.
    مسولین شرکتهای ریلی عاجزانه از شما استدعا دارم از هزینه ها ی اضافی از هزینه های غیر ضروری که خودتان بخوبی واقفید کجا ها هستند بکاهید و ناوگان مسافریتان را نو نوار کنید مطمنا با تحمیل هزینه بیشتر به مردم نفعی برای هیچکس چه را ه آهن وچه شرکتهای ریلی ندارد جز کاهش ظریب اشغال وخالی ماندن صندلیها پس یکبار برای همیشه کاستیها تنگناها ی گریبانگیر صنعت ریلی کشور را به گوش مسولین محترم و قانونگذاران محترم برسانید وهمراه وهمدل با مسسولین راه آهن معضلی که سالهاست با عنوان فرسودگی ناوگان ریلی گریبانگیر این صنعت مهم وحیاتی را گرفته است برای سالها خاتمه بدهید و دعای خیر ملت را برای خویش وعزیزانتان خریدار باشید .با تشکر وپوزش از اطاله کلام .

  • متین 0 0

    باسلام وعرض ادب واحترام وآرزوی قبولی طاعات وعبادات شمابزرگواران... عزیزان دربحث حذف واگن‌های مسافری به اصطلاح فرسوده چراواقعیتهای موجودکشوردیده نمیشودایامیشودبه همین راحتی 400 واگن جدیدخرید وجایگزین کردایادرصورت وجودسرمایه گذاری که حاضربه انجام آن باشدوبتواندانجام دهدباتوجه به تحریمهااین کارشدنی است.... ایانبایداین مساله به صورت منطقی تر به مرورزمان وتعیین اولتیماتوم چندساله صورت می‌گرفت... ایادراین دوران هیچ کس نبایدبه فکر2500 خانواده ای باشدکه ازاین راه امرارمعاش میکنندایاسوانحی که درراه آهن اتفاق افتاده است به خاطرواگن فرسوده بوده یاعلت دیگری داشته است مثل سانحه قطارتبریز.... خواهش میکنم دراین اختلاف نظرپیش آمده تجدیدنظرصورت بگیردودراین معادله جایی هم برای 2500 سرپرست خانوار وهزاران مسافری که قصدمسافرت باقطار درایام تابستان رادارند درنظرگرفته شود.... ودرانتهاتشکرمیکنم اززحمات ودلسوزیهای مدیران ارشدراه آهن وشرکت رجا امیدوارم باسعه صد وتعیین ضرب العجل های منطقی تر وباتوجه به اوضاع واحوال کشورتصمیمی درست وبهترگرفته شود