| کد خبر: 167380 |

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد؛

◄ ایجاد ۲ هزار فرصت شغلی با بهره برداری از بندر خشک اندیمشک

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی ،بهره‌برداری از بندر خشک اندیمشک را عاملی در جهت کمک به رونق اقتصادی منطقه، استان و کشور، موجی ایجاد دو هزار نفر فرصت شغلی خواهد شد.

تین نیوز

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، گفت : راه‌آهن زاگرس با توجه به موقعیت کوهستانی و قدمت آن یک دانشگاه در حوزه خدمات ریلی در کشور محسوب می‌شود.

،به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ،فریدون حسنوندترکیب مدیران راه‌آهن را جوان، تحصیل‌کرده و باانگیزه دانست و تصریح کرد: این موضوع می‌تواند عاملی برای پویایی خدمات و رضایتمندی شهروندان باشد. هر یک از این مدیران می‌توانند بیش از ۲۰ سال به راه‌آهن خدمت کنند.

نماینده مردم اندیمشک با اشاره به اینکه راه‌آهن اندیمشک محور شریانی کریدور شمال به جنوب محسوب می‌شود، افزود: از قدیم‌الایام موضوعاتی چون اتصال راه‌آهن اندیمشک – ایلام و دوخطه کردن راه‌آهن اندیمشک – دورود و اندیمشک – اهواز مطرح بوده است و اگر راه‌آهن اندیمشک احیا شود تا عراق و سوریه ارتباط ریلی خواهیم داشت.

حسنوند همچنین با بیان اینکه راه‌آهن اندیمشک موجب اتصال جنوب به راه‌آهن غرب می‌شود، گفت: احیای راه‌آهن اندیمشک خدمتی بزرگ به مردم در زمینهٔ حمل بار و مسافر و موجب ایجاد اشتغال‌زایی است.

نماینده مردم اندیمشک با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی و پیگیری مدیران راه‌آهن برای احداث بندر خشک اندیمشک ،از اختصاص ۳۰۰ هکتار اراضی برای احداث بندر خشک در بهترین نقطه اندیمشک خبر داد و تصریح کرد: بزرگ‌ترین بندر خشک ایران، اندیمشک است و از مزایای آن نزدیکی به مرکز کشور و مرزهای بین‌الملل برای انتقال بار است که صرفه امنیتی و اقتصادی زیادی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت ۵۰ میلیون تن بار در اندیمشک گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون تن بار بر زمین‌مانده است، که با استفاده از راه‌آهن می‌توان به‌راحتی آن را جابه‌جا و برای منطقه و راه‌آهن ایجاد فرصت کرد .

نماینده مردم اندیمشک با تأکید بر اینکه بهره‌برداری از بندر خشک ضمن کمک به رونق اقتصادی منطقه، استان و کشور دو هزار نفر فرصت شغلی به وجود آورده است ، گفت: این اقدام گامی مهم در مسیر ایجاد اشتغال در منطقه خواهد بود.

حسنوند تعامل، همراهی بسیار خوب راه‌آهن با مردم منطقه آن را نشانه آمادگی این منطقه برای انجام کارهای بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: امروز حصار بروکراسی از راه‌آهن برداشته‌شده و مدیران راه‌آهن پی گیر توسعه آن در این منطقه هستند ازاین‌رو در نظر داریم هزار هکتار برای کارهای بزرگ در اختیار راه‌آهن قرار دهیم.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های مدیران راه‌آهن در منطقه زاگرس و مدیرعامل جمعیت حلال احمر افزود: راه‌آهن اندیمشک قدمتی طولانی دارد و جزو اولین راه‌آهن‌های کشور است.

حسنوند افزود: راه‌آهن اندیمشک دارای ظرفیت و استعداد خاص و تاریخی است و باید به‌صورت ویژه به ظرفیت‌های این مسیر ریلی توجه داشت.

وی افزود: با توجه به هم‌جواری اندیمشک با استان‌های لرستان، ایلام و نوار مرزی، توسعه مسیرهای ریلی و احداث بندر خشک اندیمشک ضروری و دارای اولویت است.

حسنوند گفت: مطالعات بندر خشک اندیمشک انجام‌شده و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های این شهرستان به اجرای این طرح اختصاص‌یافته است.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذار برای فعالیت و راه‌اندازی بندر خشک در اندیمشک اعلام آمادگی کرده و به‌زودی شاهد شتاب در اجرا و توسعه خدمات ریلی شهرستان اندیمشک با اجرای طرح بندر خشک خواهیم بود.

حسنوند با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به توسعه و بهسازی خطوط ریلی راه‌آهن ناحیه زاگرس اندیمشک گفت: این مسیر از جایگاه ویژه‌ای در خطوط ریلی کشور برخوردار است و اهتمام به این منطقه تأثیر مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغال در منطقه دارد.

راه‌آهن موجب رشد اندیمشک می‌شود

همچنین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این بازدید گفت: وجود ظرفیتی مهم مانند راه‌آهن در منطقه موجب افزایش سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها می‌شود.

استاندار خوزستان در این مراسم با اشاره به تلاش صورت گرفته در بخش‌های مختلف اندیمشک گفت: این شهرستان یکی از فعال‌ترین مناطق کشور در بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی، راه‌آهن، کشاورزی و سایر بخش‌ها است.

شریعتی افزود: وجود ظرفیتی مهم مانند راه‌آهن در منطقه موجب افزایش سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها می‌شود.

راه‌آهن ناحیه زاگرس اندیمشک دارای ۱۲ ایستگاه با ۲۲۲ کیلومتر حوزه استحفاظی است که خوزستان را به لرستان وصل می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.