| کد خبر: 167110 |

◄ پیشروی 66 کیلومتری خط‌آهن خواف-هرات در خاک افغانستان

سرپرست معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی از ریل‌گذاری ۶۶ کیلومتر از مسیر خط آهن خواف – هرات در افغانستان خبر داد و گفت: به‌زودی این مسیر تا ایستگاه جنو در خاک افغانستان به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

سرپرست معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی از ریل‌گذاری ۶۶ کیلومتر از مسیر خط آهن خواف-هرات در افغانستان خبر داد و گفت: به‌زودی این مسیر تا ایستگاه جنو در خاک افغانستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز، علی رسولیان اظهار کرد:  درمجموع اجرا و ریل‌گذاری بیش از ۱۳۶ کیلومتر از این خط آهن خواف-هرات انجام‌شده است که ۷۰ کیلومتر آن در داخل خاک ایران است که از مدت‌ها قبل تکمیل و بهره‌برداری شده است.

او در ادامه گفت: ریل‌گذاری ۶۶ کیلومتر از مسیر خط آهن خواف-هرات در داخل خاک افغانستان تا ایستگاه «جنو» به انجام رسیده است.

رسولیان تأکید کرد: در حال استقرار دستگاه‌ها و امکانات لازم و تأمین زیرساخت‌های مربوطه برای بهره‌برداری از این خط آهن هستیم  و به‌زودی با حضور مسئولان دو کشور این مسیر تا ایستگاه جنو به بهره‌برداری می‌رسد

سرپرست معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی به رشد ۴۳ درصدی ترانزیت ریلی در دوماهه ابتدایی سال اشاره کرد و گفت: فعال شدن این مسیر  به افزایش صادرات کالا و ترانزیت خراسان رضوی و همچنین به کاهش هزینه صادرات و واردات و ترانزیت کمک شایان توجهی خواهد کرد.

رسولیان گفت: در سال ۹۶ دو میلیون تن کالا از طریق استان به کشورهای آسیای میانه مبادله شده که از این میزان یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن ترانزیتی بوده و ترانزیت ریلی استان رشد داشته است.

او تأکید کرد: در حال حاضر ۹۱ درصد ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس انجام می‌شود ، تقویت و بهره‌گیری بیشتر از این منطقه  برای مبادله کالا با آسیای میانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش مهر، رسولیان تأکید کرد : این مسیر ریلی در کنار همسایگی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان در مسیر تردد شمال-جنوب و شرق-غرب است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.