| کد خبر: 166895 |

◄ قرارداد ساخت راه‌آهن گرگان – مشهد نهایی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن قرارداد ساخت راه‌آهن گرگان – بجنورد – مشهد با سرمایه‌گذار چینی خبر داد و گفت: در صورت تأمین منابع مالی لازم ظرف پنج سال آینده قابلیت بهره‌برداری خواهد داشت.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از نهایی شدن قرارداد ساخت راه‌آهن گرگان – بجنورد – مشهد با سرمایه‌گذار چینی خبر داد و گفت: در صورت تأمین منابع مالی لازم ظرف پنج سال آینده قابلیت بهره‌برداری خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز، خیرالله خادمی گفت: پس از مطالعات ابتدایی مذاکره برای جذب سرمایه‌گذار خط ریلی گرگان-مشهد یک شرکت چینی برای تأمین مالی و اجرای بخشی از روسازی این پروژه اعلام آمادگی کرد تا در کنار شرکت مسکن و عمران قدس رضوی که وابسته به آستان قدس است کار ساخت این پروژه را تکمیل کند.

او درباره ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه گفت: راه‌آهن گرگان-مشهد حدود ۱۸ میلیارد یوآن چین معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان ارز ایران اعتبار نیاز دارد که طرف چینی قول داده فاینانس موردنیاز آن را تأمین کند.

خادمی در ادامه گفت: این پروژه شهرهای شمال شرق ایران را به یکدیگر متصل می‌کند و با مسیری جدید گرگان را به مشهد مقدس و سپس شبکه ریلی اصلی ایران اتصال خواهد داد.

او طول این پروژه را 550 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این خط ریلی از شهرهایی مانند گرگان، شیروان، قوچان و مشهد می‌گذرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: به پایان رسیدن این مذاکرات باعث ابلاغ توافقاتی که در انتهای سال ۱۳۹۶ انجام‌شده بود در بهار امسال شد.

خادمی به اعلام آمادگی یکی از بانک‌های ایرانی برای گشایش ال سی این پروژه تاکید کرد و گفت:  بدین ترتیب با طی شدن تشریفات کار و تایید و تضمین بانک مرکزی رسما اجرای این پروژه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، او درباره زمان بهره‌برداری از این خط گفت: در صورت رسیدن منابع مالی لازم این پروژه ظرف پنج سال آینده قابلیت بهره‌برداری خواهد داشت. این طرح براساس فهرست‌بهای ایران بسته‌شده و سطح ریسک آن نیز برای طرف داخلی به حداقل رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    در گزارشها نقشه كوچكي براي فهم موضوع و موقعيت نيز اورده شود.