| کد خبر: 166635 |

◄ شبکه‌های ریلی نیمه‌کاره رهاشده نیازمند تزریق بودجه است

عضو کمیسیون عمران مجلس به بازدهی اقتصاد بالا ناشی از زیرساخت‌های شبکه ریلی اشاره کرد و گفت: تأخیر در تکمیل پروژه‌های ریلی به صلاح نیست.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تأخیر در تکمیل پروژه‌های ریلی به صلاح نیست.

به گزارش تین‌نیوز، حمید بنایی گفت: این موضوع که با تعلل در تکمیل پروژه‌های ریلی ظرف 10 سال باید منتظر مستهلک شدن آن‌ها باشیم صحت ندارد.

بنایی بابیان اینکه شبکه‌های ریلی نیمه‌کاره رهاشده نیازمند تزریق بودجه کارآمد هستند، تصریح کرد: اینکه پروژه‌ای با نبود منابع کافی درگیر زمان‌بر شدن تکمیل شود به‌طور حتم عواید اقتصادی آن را منفی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم،  گفت: توجه به مزیت‌ها مهم‌ترین اصلی است که می‌تواند صرفه اقتصادی طرح‌ها و اولویت‌های آن را مشخص کند.

او گفت: اتصال به شبکه‌های ریلی بین‌المللی برای جذب بازارهای خارجی و کاهش سهم جابه‌جایی بار و مسافر از جاده به ریل می‌تواند مزایای اقتصادی بسیاری برای ما به همراه داشته باشد.

بنایی تأکید کرد:: بسیاری از اتصالات در حوزه شبکه ریلی هنوز انجام‌نشده درحالی‌که در صورت تکمیل عواید بسیاری برای کشور به همراه خواهد داشت.

او گفت:  بررسی کارشناسانه ابعاد راه‌آهن سرخس-چابهار می‌تواند در تکمیل هر چه سریع‌تر آن موثر باشد و تکمیل  پروژه راه‌آهن مشهد- زاهدان می‌تواند در حوزه زیرساخت‌های شرق کشور موثر باشد.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: تا به‌این‌ترتیب تزریق بودجه به نسبت اولویت طرح‌ها صورت بگیرد.

بنایی آماده بودن زیرساخت‌های شبکه ریلی را باعث افزایش  بازدهی اقتصادی دانست و گفت: کمیسیون عمران مجلس آماده ارائه پیشنهادات فنی به شرکت راه‌آهن کشور در خصوص تکمیل شبکه‌های ریلی حایز اهمیت است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.