| کد خبر: 166531 |

اعتصاب راه‌آهن فرانسه و جابجایی مردم این کشور با اتوبوس

مردم فرانسه برای حمل و نقل در سطح این کشور به دلیل اعتصاب در بخش راه آهن، اتوبوس را جایگزین قطار کرده اند و برای جابجایی از این وسیله استفاده می‌کنند.

تین نیوز

مردم فرانسه برای حمل‌و‌نقل در سطح این کشور به دلیل اعتصاب در بخش راه آهن، اتوبوس را جایگزین قطار کرده اند و برای جابجایی از این وسیله استفاده می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز، به دنبال ادامه اعتصاب های سراسری در بسیاری از شهر های فرانسه و اعتصاب کارکنان بخش راه آهن این کشور، فرانسوی ها برای سفر های درون شهری به استفاده از اتوبوس روی آوردند.

مردم فرانسه برای حمل و نقل در سطح این کشور به دلیل اعتصاب در بخش راه آهن، اتوبوس را جایگزین قطار کرده اند و برای جابجایی از این وسیله استفاده می کنند.

کارکنان بخش راه آهن فرانسه که با هدف اعمال فشار بر رئیس جمهور فرانسه این کشور قصد دارند مانع اجرای طرح خصوصی سازی شبکه راه آهن فرانسه شوند در اعتراض به این اصلاحات در اعتصاب به سر می برند و مردم این کشور با مشکلات عدیده ای برای جابجایی خود مواجه هستند. دولت فرانسه اعلام کرده است که بر انجام اصلاحات در بخش راه آهن این کشور اصرار دارد و این اصلاحات را به اجرا در خواهد آورد و در حال حاضر برنامه ای برای مذاکره با اتحادیه ها ندارد.

پیش از این در دور جدید اعتصاب ها در راه آهن فرانسه و تظاهرات اتحادیه ها علیه اصلاحات امانوئل مکرون ، بخش راه آهن این کشور در خصوص لغو گسترده سفر های بین شهری هشدار داده بود. شرکت راه آهن دولتی SNCF نیز اعلام کرده بود این اعتراضات می تواند خدمات این شرکت را به شدت مختل کند که در پی آن تنها یک سوم قطار های تندرو این شرکت به فعالیت خود ادامه خواهند داد. همچنین تنها یک چهارم قطار های درون شهری و یک سوم قطار ها با مقصد سوئیس فعال خواهند بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان و قانونگذاران مجلس عوام فرانسه با اکثریت آراء به اصلاحاتی در شبکه راه آهن این کشور رای مثبت دادند که امتیازات کارگران راه آهن را کاهش و وضعیت شرکت SNCF را تغییر می داد. این طرح که حزب مکرون و اپوزیسیون راست میانه به شدت از آن حمایت می کنند با رای مثبت ۴۵۴ قانونگذار در مقابل ۸۰ رای مخالف در مجلس ملی فرانسه، به مجلس سنا ارائه شد.

مکرون امیدوار است با تصویب سریع این قانون، از شدت اعتراضات فرانسه که قرار است تا پایان ماه ژوئن ادامه پیدا کند، کاسته شود. نظرسنجی ها نیز حاکی از آن است که اکثریت ۶۱ درصدی مردم فرانسه با اجرای این اصلاحات موافق هستند. در مقابل اتحادیه های فرانسوی در ادامه مخالفت خود متعهد شده اند به این اعتراضات ادامه دهند؛ آن ها از کارمندان دولتی و دانشجویان نیز خواسته اند به جمع معترضین بپیوندند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.