| کد خبر: 166146 |

همایش نقش خط ریلی آستارا در حمل و نقل بین المللی برگزار شد

همایش نقش خط ریلی آستارا در حمل و نقل بین المللی کریدورهای شمال - جنوب و شرق و غرب برگزار شد.

تین نیوز

همایش نقش خط ریلی آستارا در حمل و نقل بین المللی کریدورهای شمال - جنوب و شرق و غرب برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از شبستان، همایش نقش خط ریلی آستارا در حمل و نقل بین المللی کریدورهای شمال - جنوب و شرق و غرب با حضور استاندار گیلان، نماینده مردم آستارا در خانه ملت، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان، مدیرعامل شرکت اقتصادی ای.دی.وای اکسپرس جمهوری آذربایجان، رییس سازمان توسعه صادرات و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان، نماینده کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنعت و معدن تهران، ناظر گمرکات گیلان و فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در محل هتل اسپیناس این شهرستان برگزار شد.

 

برای توسعه روابط ایران و آذربایجان کارگروه های لازم فعال شود

مصطفی سالاری، استاندار گیلان در این همایش خط ریلی آستارا به رشت را حلقه اتصال کریدور شمال – جنوب دانست و بر استفاده درست از بارانداز خط ریلی آستارا – آستارا برای ارتباط با کشورهای همسایه تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه پیگیر الحاق خط ریلی آستارا به منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان هستیم، افزود: طی سه ماه آینده، بستر الحاق خط ریلی آستارا به منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان فراهم می‌شود.

سالاری بر رفع موانع تجاری تاکید کرد و گفت: برای توسعه همه جانبه روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، کارگروه های لازم ایجاد و فعال شود.

 

خط ریلی آستارا در توسعه حمل و نقل بین المللی نقش تاثیرگذاری دارد

ولی داداشی، نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش بر حذف روادید جمهوری آذربایجان برای اتباع ایرانی تاکید و خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به این مسئله شد.

وی به خط ریلی آستارا – آستارا اشاره کرد و افزود: خط ریلی آستارا در توسعه حمل و نقل بین المللی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

داداشی گفت: استفاده کشورهای منطقه از مزیت های خط ریلی آستارا رونق و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد.

 

سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری آذربایجان در ساخت راه آهن آستارا - رشت

ابوالفضل کوده ئی، نماینده کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نیز در این همایش با بیان اینکه جمهوری آذربایجان برای ساحت راه آهن آستارا به رشت ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می‌کند، اظهارکرد: جمهوری آذربایجان همچنین برای ساخت بارانداز آستارا ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط تجاری با جمهوری آذربایجان عزم جدی دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در همکاری های اقتصادی و تفاهم با کشورهای همسایه نقش ویژه و تاثیرگذاری دارد.

کوده ئی با بیان اینکه از هر گونه سرمایه گذاری خارجی در کشور استقبال می‌شود، گفت: یکی از ملزومات رفع دغدغه های تاجران، انعقاد موافقت نامه های دوجانبه بین المللی است و به توسعه روابط کمک می‌کند.

 

سرمایه گذاری های مشترک ایران و آذربایجان در حوزه اقتصاد افزایش یافته است

رفعت محمداف، رییس سازمان توسعه صادرات و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان نیز در این همایش به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: تاثیر توسعه روابط رییس جمهور اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در اقتصاد منطقه مشهود است.

وی با اشاره به اینکه اراده های سیاسی و اقتصادی دولت ایران و آذربایجان سال به سال ارتقاء می‌یابد، تصریح کرد: سرمایه گذاری مشترک دو کشور در حوزه اقتصاد افزایش یافته است.

محمداف با تاکید بر اینکه احداث پایانه مسافربری در راه آهن آستارای جمهوری اسلامی ایران ضروری و لازم است، گفت: حمل و نقل ریلی مهم ترین مولفه اقتصادی  جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است.

 

محیط پویا برای تجارت  در گمرکات گیلان فراهم است

ابوالقاسم یوسفی نژاد، ناظر گمرکات استان گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه در گمرکات گیلان محیط امن و پویا برای تجارت فراهم شده است، گفت: با شبانه روزی شدن گمرک آستارا، فعالیت های تجاری این شهرستان رونق گرفته است.

وی افزود: گمرک منطقه ویژه اقتصادی و گمرک ریلی به افزایش درآمدهای گمرکی استان گیلان کمک خواهد کرد.

یوسفی نژاد گفت: گمرک منطقه ویژه اقتصادی و گمرک ریلی آستارا از شاخص های اقتصاد مقاومتی برای بهبود فضای کسب و کار است.

 

حمل و نقل ترکیبی در دنیا حرف اول را می‌زند

فاطمه مقیمی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنعت و معدن تهران نیز در این همایش، اظهارکرد: حمل و نقل ترکیبی در دنیا حرف اول را می‌زند.

وی افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا از این ظرفیت و پتانسیل برخوردار است و باید از این فرصت بهترین استفاده را برای توسعه منطقه و ایجاد فضای کسب و کار برد.

مقیمی به راه اندازی سرای تجاری ایرانیان توسط اتاق بازرگانی گیلان در جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: سرای تجاری ایرانیان در جمهوری آذربایجان گامی برای نمایش کالاها و تولیدات ایرانی است.

 

رشد و توسعه اقتصادی کشور، بدون صنعت حمل و نقل غیر ممکن است

هادی تیزهوش تابان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان نیز در این همایش، اظهارکرد: رشد و توسعه اقتصادی کشور، بدون صنعت حمل و نقل غیر ممکن است.

وی تصریح کرد: در این راستا  خطوط ریلی، نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.

تیزهوش تابان به خط ریلی آستارا – آستارا اشاره کرد و گفت: این خط ریلی از ویژگی های خاص تجاری همچون ارتباط با کشورهای اوراسیا برخوردار است.

 

با اتصال خط ریلی آستارا به راه آهن رشت – قزوین تحول اقتصادی مهمی در منطقه روی می‌دهد

آزاد قاسم اف، مدیرعامل شرکت اقتصادی ای.دی.وای اکسپرس جمهوری آذربایجان نیز در این همایش، اظهارکرد: پایانه راه آهن آستارا ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاهای معمولی و خشک را دارد.

وی افزود: علاوه بر تخلیه و بارگیری کالای های معمولی و خشک در راه آهن آستارا نفت نیز از این خط ریلی حمل و نقل خواهد شد.

قاسم اف گفت: با اتصال این مسیر ریلی به راه آهن رشت- قزوین و شتاب حمل و نقل، تحول اقتصادی مهمی در منطقه روی می‌دهد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.