| کد خبر: 165917 |

◄ راه‌اندازی قطار مسافری باکو- تفلیس-کارس تا 2019

رئیس راه‌آهن جمهوری آذربایجان، از راه‌اندازی قطارهای مسافری در خط ریلی باکو - تفلیس - کارس طی سال آینده میلادی خبر داد .

تین نیوز

رئیس راه‌آهن جمهوری آذربایجان، از راه‌اندازی قطارهای مسافری در خط ریلی باکو-تفلیس-کارس طی سال آینده میلادی خبر داد .

به گزارش تین‌نیوز، جاوید قربان‌اف در نشست مجمع بین‌المللی حمل‌ونقل ترانس خزر گفت: مسیر حمل‌ونقل ترانس خزر، مسیری برای انتقال محموله‌های چین و آسیای مرکزی، از طریق جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، ترکیه و اوکراین به اروپا است .

او گفت: قطار مسافری باکو-تفلیس-قارص از سه کشور جمهوری آذربایجان ، گرجستان و ترکیه می‌گذرد ، قیمت جابجای مسافران نیز با هر سه کشور هماهنگ خواهد شد.

رئیس راه‌آهن قزاقستان گفت : در سه ماه اول 2018 حجم حمل‌ونقل محموله‌ها در مسیر ترانس خزر در مقایسه بازمان مشابه سال پیش ، هشت درصد افزایش‌یافته و به 302 هزار تن رسیده است .

کانات آلپیسبایف ، افزود: در سال جاری میلادی حجم حمل‌ونقل ، از مسیر باکو – آکتائو – باکو 15 هزار TEU بوده است و همچنین در سه ماه سال جاری 6.1 هزار تن و یا 352 کانتینر از چین به اروپا حمل شده است که سال گذشته این رقم دو هزار تن بود.

او در ادامه گفت:  مسیر حمل‌ونقل ترانس خزر از ظرفیت‌های واقعی حمل‌ونقل یک‌میلیون تن محموله برخوردار است.

در این مجمع یک یادداشت تفاهم همکاری از سوی مسئولان راه‌آهن ، کشتیرانی و بندرها جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، قزاقستان ، ترکیه و اوکراین به امضا رسید .

به گزارش ایرنا، در این مجمع بین‌المللی ، برنامه حمل‌ونقل محموله‌ها در سال جاری میلادی از طریق مسیر ترانس خزر ، فعالیت مجمع بین‌المللی حمل‌ونقل ترانس خزر ، تعیین تعرفه‌های حمل‌ونقل رقابتی برای محموله‌های مختلف ازجمله غله و زغال‌سنگ از قزاقستان و از طریق جمهوری آذربایجان به مقصد بنادر گرجستان ، افزایش قابلیت رقابت مسیر حمل‌ونقل ترانس خزر در انتقال محموله‌ها از چین به ترکیه و اروپای جنوبی و بالعکس ، به‌کارگیری تعرفه هماهنگ شده برای حمل‌ونقل کانتینرها در کشتی‌های فیدر در مسیر ترانس خزر بررسی شد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.