| کد خبر: 165887 |

◄ دلیل توقف تردد ریلی بین ایران و ترکیه

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مهم‌ترین برنامه راه‌آهن افزایش ترانزیت و برقراری ارتباطات ریلی بین کشورهای همجوار و منطقه است.

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مهم‌ترین برنامه راه‌آهن افزایش ترانزیت و برقراری ارتباطات ریلی بین کشورهای همجوار و منطقه است.

به گزارش تین‌نیوز، سعید محمدزاده در حاشیه بیست و یکمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن خاورمیانه در آنکارا گفت:  ترانزیت ریلی ایران در سال گذشته با بیش از ۵۰ درصد رشد به حدود ۱.۶ میلیون تن رسید ولی این رقم می‌تواند به مقدار چشمگیر توسعه یابد.

او گفت:در تلاش هستیم تا سهم بیشتری از بار ترانزیتی بین هند و آسیای جنوب شرقی به روسیه و اروپا را از مسیر ریلی کشورمان جذب کنیم.

او گفت:  با احداث خط ریلی رشتـ آستارا کریدورهایی که هم‌اکنون فعال هستند با ظرفیت کامل‌تری در خدمت حمل‌ونقل و ترانزیت ریلی ایران خواهد بود.

محمد زاده به موقعیت خاص جغرافیایی ایران اشاره کرد و گفت:  دسترسی به دریا در شمال و جنوب و همسایگی با کشورهای مهم، شرایط مناسبی برای توسعه ارتباطات ریلی بین‌المللی دارد و اگر خط رشت ـ آستارا برقرار شود و برخی خطوط شمال و جنوب و شرق به غرب تکمیل شود، در این مسیرها شرایط غیرقابل‌رقابت و مطلوبی خواهیم داشت.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در برخی از مسیرهای ریلی هم اگر بر سرعت حمل‌ونقل، بهره‌وری و کیفیت خدمات خود متمرکز شویم و آن‌ها را ارتقا دهیم، شرایط قابل قبولی درزمینهٔ حمل‌ونقل ریلی خواهیم داشت.

محمد زاده در ادامه میزان حمل‌ونقل کالا بین ایران و ترکیه در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل را با ۵۰ درصد رشد، بیش از ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: هدف‌گذاری ما رسیدن به یک‌میلیون تن بود که باید محقق شود.

وی افزود: خط ریلی ایران وقتی به شهر و دریاچه وان ترکیه می‌رسد، به علت نبود خط، متوقف می‌شود و اگر طرح‌های ترکیه در این مسیر تکمیل و نیز اتصال غیرمستقیم از مسیر دریاچه وان محقق شود، روابط ریلی دو کشور بیشتر توسعه خواهد یافت.

او به توقف تردد ریلی  بین ایران و ترکیه بعد از ناامنی ترکیه اشاره کرد و گفت : درصدد افزایش  ارتباطات و حمل‌ونقل  ریلی مسافر بین ایران و ترکیه هستیم.

محمد زاده درباره ارتباط ریلی ایران و نخجوان آذربایجان گفت:  ارتباطات خوبی درزمینهٔ حمل‌ونقل کالا و مسافر از طریق خط ریلی برقرار کرده‌ایم و بین کشورهای آسیای میانه نیز مشغول مذاکره هستیم.

او به حضور قطارهای گردشگری اشاره کرد و گفت: ما هم‌اکنون از ظرفیت گردشگری ریلی استفاده می‌کنیم اما مهم‌ترین موضوع کاری ما، ترانزیت و برقراری ارتباطات ریلی بین کشورهای هم‌جوار و منطقه است.

به گزارش ایرنا، بیست و یکمین اجلاس مجمع منطقه‌ای راه‌آهن خاورمیانه تحت نام UIC RAME در محل مجموعه راه‌آهن شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه و با حضور نمایندگان کشورهای خاورمیانه برگزار شد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این نشست توانمندی‌های حمل‌ونقل و ترانزیت و خدمات قابل‌ارائه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را به کشورهای عضو حاضر تشریح کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.