| کد خبر: 165778 |

◄ راه آهن آستارا-آستارا منافع بخشی از اوراسیا را تامین می‌کند

منافع اقتصادی بسیاری از کشورهای اوراسیا به خط ریلی آستارا - آستارا گره‌خورده و این شهرستان می‌تواند محور برنامه‌های توسعه باشد.

تین نیوز

فرماندار بندر آستارا گفت: منافع اقتصادی بسیاری از کشورهای اوراسیا به خط ریلی آستارا - آستارا گره‌خورده و این شهرستان می‌تواند محور برنامه‌های توسعه باشد.

گزارش تین‌نیوزو به نقل از روابط عمومی فرمانداری آستارا حاکی است یونس رنجکش در جمع دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در فرمانداری آستارا افزود: ویژگی‌های خاص جغرافیایی و استراتژیکی این شهرستان، توجه سازمان های مسئول حوزه مرزی را برای اجرای طرح‌های علمی، پژوهشی و توسعه‌ای جلب می‌کند.

وی اضافه کرد: نوار مرزی آستارا و همسایگی با جمهوری آذربایجان از نظر اقتصادی، شاهراه حیاتی به شمار می‌آید و برنامه های سازمان های مسئول در مرز، می‌تواند برای سایر نقاط مرزی کشور الگو باشد.

رنج‌کش با اشاره به اینکه راه‌آهن آستارا نقش مهمی در تبادلات تجاری و تامین منافع ملی دارد، یادآور شد: برنامه‌ریزی جامع در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی این شهرستان مرزی اهمیت زیادی دارد.

وی بیان کرد: بهره مندی آستارا از حمل‌ونقل زمینی، ریلی و دریایی و اتصال به کریدور شمال - جنوب و کشورهای حاشیه دریای خزر نقش محوری برای تامین امنیت ملی دارد.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 1395 به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی متعهد شده بودند و مرحله نخست طرح ریلی اتصال آستارای ایران به آستارای آذربایجان، اوایل فروردین ماه امسال با حضور مقام‌های دو کشور در شهرستان آستارا در غرب استان گیلان افتتاح شد و در آینده بااتصال آن به راه‌آهن رشت - قزوین، کریدور ریلی شمال - جنوب ایران تکمیل می‌شود.

بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع‌شده و با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خاکی و 15 کیلومتر مرز آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خطوط راه آهن اغلب بن بست است راهی به مرزنداردوهمچنین به بنادرمتصل نشده است برای افزایش ورسیدن به حداکثرظرفیت بایدتکمیل وساخته شود