| کد خبر: 165464 |

◄ فاصله 100 میلیون تنی حمل بار ریلی با اهداف برنامه ششم

از جمله تخفیف‌های مالی‌ای که سازمان بنادر در حمایت از حمل کالاها با ریل عنوان کرده است: تخفیف در هزینه خدمات عمومی و زیربنایی منطقه ویژه به کالاهای حمل شده توسط ریل به میزان ۵۰ درصد و افزایش معافیت انبارداری کانتینرهای حمل‌شده توسط ریل از پنج به ۱۰ روز با هدف افزایش حمل کانتینر از طریق ریل هستند.

تین نیوز

شبکه ریلی کشور در سال 96 موفق به جابه‌جایی ۴۶ میلیون تن بار شده است. با این همه، این صنعت برای رسیدن به نقطه سربه‌سر در حمل بار نیازمند جابه‌جایی ۷۷ میلیون تن بار در کشور است که این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه باید به سالانه ۱۴۲ میلیون تن بار برسد. ضمن اینکه این رقم در مقایسه با حدود ۴۳۰میلیون تن بارنامه صادر شده در شبکه حمل‌ونقل زمینی کل کشور، نشان می‌دهد که سهم راه‌آهن از این رقم نسبتاً کم بوده و باید افزایش یابد.

به گزارش تین‌نیوز، این مهم به شرطی حاصل می شود که حمل‌ونقل ریلی به‌وسیله همه دستگاه‌ها در اولویت قرار گیرند و سیاست‌های حمل‌ونقل کاملاً اصلاح شوند. یکی از این دستگاه‌ها که حمل با ریل را در اولویت کاری خود برای صاحبان بار قرار داده سازمان بنادر و دریانوردی است. از جمله تخفیف‌های مالی‌ که این سازمان در حمل کالاها با ریل عنوان کرده است، تخفیف در هزینه خدمات عمومی و زیربنایی منطقه ویژه به کالاهای حمل شده توسط ریل به میزان ۵۰ درصد و افزایش معافیت انبارداری کانتینرهای حمل‌شده توسط ریل از پنج به ۱۰ روز با هدف افزایش حمل کانتینر از طریق ریل هستند.

اتصال بندر آستارا به راه‌آهن سراسری پیگیری می‌شود

ررر

پیش از این محمد راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفته بود: سال گذشته ۱۹۲هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد و بخش خصوصی، ۱۸ میلیون یورو برای ساخت پایانه غلات این بندر سرمایه‌گذاری کرد، امسال نیز اتصال بندر آستارا به راه‌آهن سراسری نیز پیگیری خواهد شد.

به گفته راستاد: بندر آستارا از موقعیت پس‌کرانه‌ای خوبی برخوردار است و با حمایت دولت و توسعه زیرساخت‌های آن، می‌توان زمینه رقابت آن را با بندرهای حاشیه خزر فراهم کرد.

بندر چندمنظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین مسیر تجارت و حمل‌ونقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا است که برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی، پیش‌بینی و طراحی‌شده و بعد از تکمیل، یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط است و ۲ میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می‌یابد که ظرفیت پذیرش هم‌زمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.

بنابراین، اتصال این بندر و بنادر مهم دیگر به ریل با تخفیفات ارائه شده می‌تواند در حمل کالاهایی که حمل ریلی برای آنها مناسب‌تر است، مفید واقع شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.