| کد خبر: 165189 |

◄ بخش‌هایی از قرارداد راه‌آهن با «ای‌آرپی» فرانسه که اجرا نشد

قرارداد میان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت «ای‌آر‌پی» فرانسه برای بازطراحی ایستگاه‌های راه‌آهن بود یکی از طرح‌هایی بود که اجرایی نشد.

تین نیوز

قرارداد میان  راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت «ای‌آر‌پی» فرانسه برای بازطراحی ایستگاه‌های راه‌آهن بود یکی از طرح‌هایی بود که اجرایی نشد.

به گزارش تین‌نیوز، به گفته کارشناسان حمل‌ونقل ریلی در تیرماه سال 94، قراردادی میان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت «ای‌آر‌پی» فرانسه برای بازطراحی ایستگاه‌های تهران، قم و مشهد امضا شد که این قرارداد هیچ‌گاه اجرایی نشد.

این قرارداد شامل ۱۰ سرفصل اساسی و چهار رویکرد اساسی مطالعاتی بود و قرار بود که جانمایی ایستگاه‌های راه‌آهن جدید شهر تهران در حوزه شهری تهران بزرگ باهدف افزایش دسترسی ریلی، طراحی ایستگاه چندوجهی (Multi Modal) شهر تهران باهدف دسترسی آسان بین انواع شقوق حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری، انجام شود.

بر اساس این قرارداد جانمایی و طراحی ایستگاه راه‌آهن تندرو شهر تهران به‌عنوان مبدأ شبکه راه‌آهن تندرو، جانمایی و طراحی ایستگاه‌های راه‌آهن حومه‌ای شهر تهران باهدف پوشش حداکثری شهرهای اقماری شهر تهران، بهینه‌سازی محوطه ایستگاه تهران با رویکرد ساخت یک ایستگاه و سایت مدرن به‌عنوان محرک بازآفرینی شهری حوزه پیرامون ایستگاه راه‌آهن تهران، هم انجام شود.

در بخش دیگری از قرارداد به طراحی ایستگاه چندوجهی شهر مشهد باهدف دسترسی آسان بین انواع شقوق حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری و ایجاد امکان پذیرایی از قطارهای برقی تهران-مشهد، بهینه‌سازی طرح جامع محوطه ایستگاه مشهد با رویکرد توسعه سایت ایستگاه راه‌آهن مشهد و محرک بازآفرینی شهری حوزه پیرامون ایستگاه راه‌آهن مشهد هم قرار داشت.

در این تفاهم‌نامه قرار بود که بررسی و طراحی ترمینال ۲ ایستگاه راه‌آهن مشهد، بهینه‌سازی محوطه ایستگاه راه‌آهن قم با رویکرد توسعه سایت ایستگاه راه‌آهن قم و محرک بازآفرینی شهری حوزه پیرامون شهر قم و اتصال مستقیم از طریق باغ‌راه به حرم حضرت معصومه (ص) و ارتقا ایستگاه کنونی قم برای پذیرایی از قطارهای حومه‌ای تهران و قطارهای تندرو تهران-قم –اصفهان هم در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روزنامه تعادل، همچنین توسعه ایستگاه‌های چندوجهی، توسعه برم بنای حمل‌ونقل همگانی، پوشش راه‌آهن‌های تندرو و پوشش راه‌آهن‌های حومه‌ای رویکردهای اساسی مطالعات قرارداد شرکت راه‌آهن و شرکت آرپ فرانسه بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.