| کد خبر: 165183 |

◄ کاهش تلفات جاده‌ای با انتقال بار جاده به ریل

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: درصورتی‌که بتوانیم بار تردد را از جاده به روی ریل‌ها انتقال دهیم گام بزرگی درزمینهٔ کاهش تلفات جاده‌ای و بحث استهلاک جاده برداشته‌ایم.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: درصورتی‌که بتوانیم بار تردد را از جاده به روی ریل‌ها انتقال دهیم گام بزرگی درزمینهٔ کاهش تلفات جاده‌ای و بحث استهلاک جاده برداشته‌ایم.

به گزارش تین‌نیوز، عبدالکریم درویش‌زاده گفت:  در سال 96 حدود 2 میلیون و 200 هزار تن شمش از شرکت فولاد خوزستان در اهواز از طریق راه‌آهن به بندر امام در ماهشهر منتقل شد.

او گفت: اگر این حجم از کالا قرار بود توسط حمل‌ونقل جاده‌ای جابجا شود، باید 110 هزار تریلر در جاده‌های خوزستان تردد می‌کرد که این عدد با احتساب بازگشت تریلرها به 220 هزار تردد در جاده میان اهواز و بندر امام می‌رسید.

مدیرکل راه‌آهن جنوب افزود: حذف این حجم از تردد از جاده‌ها علاوه بر اینکه بار ترافیکی جاده‌های خوزستان را کاهش داده است، بحث استهلاک و تلفات جاده‌ای را نیز به همان میزان کاهش داده است.

درویش‌زاده گفت: یکی از راه‌های کاهش تصادفات و کاهش بار ترافیکی جاده‌ها، انتقال بار از جاده به ریل است. هزینه حمل بار در ناوگان ریلی از فولاد خوزستان تا بندر امام تقریباً یک‌سوم حمل‌ونقل جاده‌ای است و در ناوگان حمل‌ونقل ریلی، به‌صورت یکجا می‌توانیم حدود 5 تا 6 هزار تن بار را در این مسیر انتقال دهیم.

درویش زاده گفت:ازنظر هزینه‌ای تردد با قطار حدود یک‌پنجم هزینه تردد جاده‌ای است و مردم می‌توانند با بهترین قطارهایی که برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است، در سطح استان خوزستان تردد کنند.

او به 600 هزار صندلی برای جابه‌جایی مسافران ریلی در این خط اشاره کرد و گفت: اداره کل راه‌آهن جنوب تنها اداره در سطح استان‌ها است که سرعت قطارها را تا 160 کیلومتر بر ساعت افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل راه‌آهن جنوب مدیرکل راه‌آهن جنوب به افزایش سرعت قطارها در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: اداره کل راه‌آهن جنوب تنها اداره در سطح استان‌ها است که سرعت قطارها را تا 160 کیلومتر بر ساعت افزایش داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.