| کد خبر: 164884 |

◄ کلیات افزایش قیمت بلیت قطار روی میز راه‌آهن

میزان شکایات از شرکت‌ها در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ کاهش محسوسی داشته و در خصوص رجا با کاهش ۷۲ درصدی شکایات مسافران مواجه بوده‌ایم.

تین نیوز

جلسه هم‌اندیشی تبیین برنامه‌های سال ۹۷ حوزه مسافری جمل‌ونقل ریلی، با حضور مسؤولان راه‌آهن، مدیرعامل شرکت رجا و مدیران سایر شرکت‌های ریلی مسافری در ناحیه راه‌آهن خراسان برگزار شد.

4

محمد رجبی، مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا در این جلسه گفت: امروزه زمان ارزش زیادی پیداکرده و ما باید به‌سوی کاهش زمان سیر برویم.

وی گفت: وقتی سهم جابه‌جایی مسافر در سال ۹۶ توسط صنعت هوایی ۲۵ درصد است و سهم صنعت ریلی ۲۷ درصد، این معنی را می‌دهد که کاهش زمان سیر از راه بهسازی زیرساخت‌ها، نوسازی ناوگان و بهبود برنامه‌ریزی سیر و حرکت و هم‌افزایی زیرمجموعه‌های ریلی میسر خواهد بود.

معاون مسافری راه‌آهن نیز در این جلسه با اعلام این‌که ارتقای کیفیت واگن‌ها و خدمات مسافری در نوروز امسال نسبت به گذشته محسوس بوده است، ابراز امیدواری کرد: این روند در ادامه سال 97 هم ادامه یابد.

 میرحسن موسوی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح‌شده در زمینه درخواست شرکت‌های ریلی مسافری برای افزایش قیمت بلیت‌ها افزود: کلیات افزایش قیمت بلیت‌ها در هیات مدیره راه‌آهن تصویب شده که جزئیات آن بررسی و اعلام خواهد شد.

2

 محمدهادی ضیایی‌مهر، مدیرکل راه‌آهن ناحیه خراسان نیز بیان کرد: حدود ۵۱ درصد قطارها به مشهد می‌آیند و در سال ۹۶ با جابه‌جایی یک‌میلیون و 204 هزار و 602 نفر مسافر، رتبه اول کشور را در این خصوص داشتیم که ۴۹ درصد آن سهم رجا بوده است.

ضیایی‌مهر افزود: راه‌آهن خراسان در پیک نوروزی 97، درمجموع 898 هزار و 894 مسافر جابه‌جا کرده است.

محمدرضا شناسنده، معاون اجرایی شرکت رجا سخنران دیگر این جلسه بود. شناسنده بابیان اینکه انجام اقدامات جدید برای بهبود خدمات، نیازمند بازنگری قیمت بلیت‌ها است، افزود: نوسانات قیمتی اقلام خدمات راهبری و محدودیت‌های بازار، عملاً شرکت‌های راهبری را با مشکل مواجه کرده است.

در ادامه این جلسه، محسن یاوری معاون فنی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا نیز گفت: در مقایسه عملکرد بین شرکت‌ها باید بعد مسافت واگن‌های در حال سیر شرکت‌ها هم لحاظ شود و عمر واگن‌ها نیز مدنظر قرارگیرد.

 محسن یاوری با اشاره به رشد ۱۱ درصدی آمار تعمیرات واگن‌های ورودی همه شرکت‌ها در مشهد، خواهان بهبود عملکرد پیمانکار تعمیرات ناحیه خراسان شد.

هم‌چنین در این جلسه علی کاظمی‌منش، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر سیر قطارهای مسافری راه‌آهن ج.ا.ا گفت: در سال گذشته بالغ بر ۲۴میلیون مسافر توسط بخش ریلی جابه‌جا شده‌اند که حدود ۶میلیون حومه‌ای و بیش از ۱۸میلیون  مسافر بین شهری بود‌اند.

کاظمی‌منش افزود: در ۲۶ روز اول سال جاری بیش از دو میلیون و 700 هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند که بالغ بر ۱۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شکایات مسافران از شرکت‌ها در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ کاهش محسوسی داشته و در خصوص رجا با کاهش ۷۲ درصدی شکایات مسافران مواجه بوده‌ایم.

1

در ادامه این جلسه، مدیران سایر شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری به بیان نظرات، مشکلات، چالش‌ها و برنامه‌های فراروی سال جدید پرداختند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.