| کد خبر: 164839 |

◄ آزادسازی نرخ بلیت راهکار نوسازی ناوگان فرسوده ریلی

عضو کمیسیون عمران مجلس، راهکار توسعه ناوگان ریلی کشور را آزادسازی نرخ بلیت قطار در کنار کاهش دلال ها عنوان کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس، راهکار توسعه ناوگان ریلی کشور را آزادسازی نرخ بلیت قطار در کنار کاهش دلال ها عنوان کرد.

به گزارش تین‌نیوز، سیدکمال الدین شهریاری قیمت حمل‌ونقل کالا و مسافر را از مشکلات موجود بر سر راه توسعه شبکه ریلی در کشور برشمرد و گفت: انگیزه نوسازی ناوگان ریلی برای شرکت‌ها وجود ندارد و همین موضوع باعث فرسوده‌شدن ناوگان ریلی است.

او گفت: شناور شدن نرخ بلیت قطار به ایجاد فضای رقابتی میان شرکت‌ها می‌انجامد. در حال حاضر علت بی‌توجهی شرکت‌های بهره‌بردار نسبت به بهبود وضعیت حمل‌ونقل ریلی تثبیت قیمت این بخش حمل‌ونقل است.

او از آزادسازی نرخ  بلیت قطار به‌عنوان یک راهکار یادکرد و گفت: تأثیر آزادسازی نرخ‌ها در وضعیت فعلی ناوگان هوایی با چند سال قبل که نرخ‌ها ثابت بوده مشهود است. این نماینده مردم در مجلس دهم، بابیان اینکه باید نرخ بلیت قطار آزادسازی شده و اجازه رقابت شرکت‌ها با یکدیگر داده شود، گفت: با آزادسازی نرخ بلیت قطار ناوگان جدید شده و خدمات بهتری نیز به مردم ارائه می‌شود.

او گفت : باوجوداینکه وزارت راه و شهرسازی از طریق قراردادهایی که با فرانسوی‌ها برای توسعه زیرساخت حمل‌ونقل ریلی چه در برقی کردن و چه در دوخطه کردن بعضی از خطوط پرمسافر اقداماتی انجام داده اما تا زمانی که ما فکری برای قیمت بلیت قطار نکرده و در مسیر اقتصادی کردن آن گام برنداریم حمل‌ونقل ریلی توسعه پیدا نخواهد کرد.

او در ادامه به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اشاره کرد و گفت:  درگذشته برای مسافرت‌های تعطیلات عید از یک ماه به آغاز  سال دسترسی به بلیت هواپیما غیرممکن بود اما بعد از شناور شدن نرخ‌ها دیده‌شده که تا شب عید نیز بلیت البته با نرخ‌های متفاوت قابل‌دسترسی است.

او گفت: البته شناور شدن نرخ بلیت هواپیما  دلال‌های پروازهای چارتری دلال را به وجود آورد که ممکن است در حمل‌ونقل ریلی نیز رخ بدهد.

وی ادامه داد: یکی از نقطه نظرات مشترک دولت و کمیسیون در خصوص رفع مشکلات پیش روی حمل‌ونقل هوایی به حداقل رساندن پروازهای چارت ری باهدف کاهش دلال‌بازی از خدمات حمل‌ونقل هوایی بود.

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر دلال‌بازی در شقوق مختلف حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل هوایی کاهش‌یافته و شرکت‌ها مستقیماً فروشنده بلیت باشند این موضوع دیگر تکرار نخواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.