| کد خبر: 164669 |

◄ رکوردشکنی تخلیه و بارگیری در راه‌آهن هرمزگان

راه‌آهن هرمزگان 27 فروردین سال جاری در میزان عملکرد تخلیه و بارگیری، موفق به تخلیه و بارگیری هزار و 220 واگن (تعداد تخلیه ۷۰۵ واگن و تعداد بارگیری ۵۱۵ واگن) در یک روز شد که از بدو تأسیس این اداره‌کل تاکنون بی‌سابقه بوده است.

تین نیوز

موقعیت خاص جغرافیایی هرمزگان در اقتصاد کشور به‌دلیل هم‌جواری با خلیج‌فارس موجب شده تا بازار تجارت در این استان، از طریق مرزهای آبی و ریلی سرعت بگیرد.

به گزارش تین‌نیوز، اهمیت این منطقه در دسترسی همسایگان شمالی و آسیای میانه به آب‌های  خلیج‌فارس می‌تواند فرصت طلایی برای ترانزیت و حمل بارهای ترانزیتی از مسیر ایران در کمترین زمان ممکن را ایجاد کند. این فرصت طلایی توانسته است درآمد سرشاری برای کشور به همراه داشته باشد و قطب‌های مهم معدنی کشور همچون سنگ آهن گل‌گهر سیرجان، چغارت بافق، چادرملو و مراکز مهم صنعتی مانند ذوب‌آهن اصفهان، صنایع فولاد هرمزگان، پالایشگاه نفت بندرعباس و بندر شهیدرجایی را به خط آهن سراسری- در جهت رهایی از اقتصاد تک‌محصولی نفت- متصل کند.

بر همین اساس راه‌آهن هرمزگان همواره در تلاش بوده تا بالاترین رکورد عملکردی را به‌ویژه در سال‌های اخیر که شبکه ریلی کشور وسیع‌تر شده است، داشته باشد.

محمد پورفخری بهابادی مدیرکل راه‌آهن هرمزگان در این‌باره به خبرنگار ما گفت: راه‌آهن هرمزگان 27 فروردین سال جاری در میزان عملکرد تخلیه و بارگیری، موفق به تخلیه و بارگیری هزار و 220 واگن (تعداد تخلیه ۷۰۵ واگن و تعداد بارگیری ۵۱۵ واگن) در یک روز شد که از بدو تأسیس این اداره‌کل تاکنون بی‌سابقه بوده است.

پورفخری، اظهار امیدواری کرد که این روند سیر صعودی داشته و در آینده نزدیک رکورد بهتری رقم بخورد. این مقام مسئول همچنین گزارشی از میزان جابه‌جایی مسافر در سال 96 ارائه داد و گفت: جابه‌جایی مسافران در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است که این جابه‌جایی به‌وسیله دو هزار و 900 رام قطار به‌صورت رفت‌وبرگشت از مبادی تهران، اصفهان و مشهد انجام گرفته است، همچنین تعداد ۶۷۶۰ خودرو در این مدت به‌وسیله واگن‌های خودروبر حمل شده است.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان آمار کل مسافر جابه‌جا شده در ایام نوروز ۹۷ از این اداره را جمعاً ۷۵هزار و ۲۱۹ نفر عنوان کرد که به‌وسیله ۱۶۰ رام قطار انجام‌شده است؛ ضمن اینکه هزار و 40 خودرو در این مدت به‌وسیله واگن‌های خودروبر حمل شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.