| کد خبر: 164273 |

◄ افتتاح راه‌آهن میانه- تبریز در سفر بعدی رئیس‌جمهور

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته325 میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن میانه- تبریز هزینه شد.

تین نیوز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت:  در سال گذشته 325  میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن میانه- تبریز هزینه شد.

به گزارش تین‌نیوز، رحیم شهرتی‌فر گفت:  امید است راه‌آهن میانه-تبریز در سفر آینده رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی افتتاح شود.

او به کاهش ۷ ساعته سفر از آذربایجان شرقی به تهران از طریق پس از افتتاح راه‌آهن میانه- تبریز اشاره کرد و گفت: دوخطه کردن راه‌آهن میانه-تبریز از طرح‌های مهم ریلی کشور است که بیش از یک دهه قبل آغاز شد.

او درباره تأمین مالی این پروژه ریلی گفت:  حتی در سال‌های که فروش نفت با رکود مواجه بود  در دولت تدبیر و امید به تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

او به تکمیل ۱۷ کیلومتر از تونل ۳۰ کیلومتری انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: تأمین ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب برای دریاچه ارومیه از محل تصفیه‌خانه دوم فاضلاب تبریز ازجمله نماد‌های عینی کوشش در این راستا است.

او در ادامه به پیشرفت خوب بزرگراه تبریز-اهر اشاره کرد و گفت:  اجرای طرح تکاپو و تخصیص اعتبار شناور ۸۷۳ میلیارد تومانی به استان از محل این طرح را فرصت مناسبی برای کارآفرینان شهرستان هریس است .

بر اساس گزارش ایرنا، شهرستان هریس با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری شمال شرق تبریز واقع‌شده است.

خط آهن تبریز- میانه باوجود مشکلات مالی و تحریم‌ها همچنان در اولویت طرح‌های زیربنایی آذربایجان شرقی قرار دارد.

راه‌آهن تهران- تبریز به‌عنوان یکی از شریان‌های اصلی شبکه راه‌آهن سراسر در منطقه شمال‌ غرب و شاهراه ترانزیت ریلی شرقی- غربی کشور، افزایش ظرفیت جابه‌جایی حمل‌ونقل بار و مسافر و کاهش زمان سیر در این خطوط ، بهبود شبکه ترابری منطقه و افزایش ایمنی مسافرت ، کاهش خسارت جانی و مالی و تصادفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی منطقه ازجمله اهداف اجرای این طرح ملی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.