| کد خبر: 163889 |

◄ رشد 9 درصدی سفر با قطار در نوروز امسال

طبق آمار موجود، ضمن اینکه امسال شمار صندلی و مسافر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است، میزان تاخیر‌ها در مبدا و مقصد نیز به ترتیب از 10 ثانیه و 20 دقیقه تجاوز نکرده است.

تین نیوز

با وجودی‌که مسافران نوروزی امسال، طبق آمار سفر به‌وسیله انواع مُدهای حمل‌ونقل، کمتر از سال‌های گذشته بوده‌اند اما بخش ریلی شاهد رشد 9درصدی در استفاده مسافران نوروزی از قطار نسبت به سال گذشته بوده است.  به‌طور کلی نزدیک به یک میلیون و 700هزار نفر تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه امسال، مسافر قطار بوده‌اند که این امر نشان دهنده موثر افتادن توسعه حمل‌ونقل ریلی در رشد تعداد مسافر در یک سال گذشته است.

به گزارش تین‌نیوز، برای مسافران از مجموع فاکتورهایی که منجر به انتخاب یک نوع وسیله حمل‌ونقلی خاص می‌شود، عامل سرعت و سپس امنیت، رفاه و قیمت آن وسیله نقلیه در رتبه‌های نخست از ملاک‌های انتخاب هستند. در کشور ما بر همین اساس هر ساله با شروع پیک سفرهای نوروزی مسافران جاده‌های کشور به دلیل مقرون به‌صرفه‌ بودن و انعطاف این نوع از حمل‌ونقل در مسیریابی، بیشتر از سایر شئون حمل‌ونقل هستند. امسال اما به‌رغم رکود بازار سفر به‌طور کلی، رشد سفر از طریق حمل‌ونقل ریلی نوید این را می‌دهد که احتمالاً در سال‌های آینده سفر با قطار از اقبال بیشتری برخوردار خواهد بود؛ ضمن اینکه این رشد و پیشرفت، بیانگر رشد حمل‌ونقل ریلی در توسعه خطوط و رشد تعداد ناوگان ریلی نیز بوده است.

طبق آمار موجود، همزمان با افزایش شمار صندلی و مسافر نسبت به مدت مشابه پارسال، میزان تاخیر‌ها در مبدا و مقصد نیز به ترتیب از 10 ثانیه و 20 دقیقه تجاوز نکرده است. در سال ۱۳۹۵ نیز با هدف کاهش عمر ناوگان و افزایش کیفیت آن، ۳۵۰ واگن با عمر بیش از ۴۵ سال از ناوگان خارج شده و ۲۴۸ واگن با عمر ۳۰ سال نیز در سال ۱۳۹۶ از چرخه فعالیت بیرون رفته است. بنابراین مجموع این عوامل نیز منجر شده تا حمل‌ونقل ریلی رشد بیشتری در جذب مسافر داشته باشد.

نوروز امسال، روزانه ۲۴۲ رام قطار تردد در شبکه ریلی تردد کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد کرده است. به طور کلی چهار هزار و ۸۴۰ قطار نیز برای این ایام در نظر گرفته شد که نسبت به نوروز ۱۳۹۶ حدود ۱۵.۷ درصد رشد داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.