| کد خبر: 163680 |

◄ رتبه نخست راه آهن تهران در جابه‌جایی مسافر

روزانه بیش از ۸۰ قطار مسافری از ایستگاه تهران اعزام و ۲۰ قطار کمربندی به ایستگاه تهران وارد و اعزام می‌شود که با احتساب قطارهای اعزامی، وارده و کمربندی، بیش از ۱۸۰ قطار روزانه در سطح این اداره‌کل تردد می کنند.

تین نیوز

خطوط ریلی کشور در ایام نوروز، مانند دیگر مُدهای حمل‌ونقل، به صورت شبانه‌روزی مشغول خدمات‌دهی به مسافران نوروزی هستند. این خدمات نوروزی از افزایش سطح کیفی خدمات و افزایش تعداد ناوگان تا ارائه تخفیفات و برگزاری مسابقات و تعیین برنده و انجام برنامه‌های مفرح در طول مسیر را شامل می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرکل راه‌آهن تهران در این‌باره گفت: خوشبختانه سفر با قطار بین مردم دارد جای خود را باز می کند که این امر بیش از هر چیز به ارتقای سطح کیفی خدمات مربوط می‌شود.

رضا شاکری ادامه داد: حدود ۸۱۰قطار از مبدا تهران به مقاصد مختلف به ویژه به مشهد اعزام شده که فقط ۵قطار تاخیر حرکت داشته‌اند. که متوسط تاخیر مبدا زیر ۹ ثانیه و متوسط تاخیر ورود قطار به ایستگاه زیر ۲۰ دقیقه بوده است.

رضا شاکری

شاکری افزود: در نوروز امسال تاکنون حدود ۴۰۰هزار نفر از مبدا و‌ به مقصد تهران از طریق شبکه راه‌آهن تهران در سفر بوده اند. ضمن اینکه راه‌آهن تهران هرساله با تجهیز ایستگاه های بین راهی از قبیل نوسازی مساجد و سرویس‌های بهداشتی، به حداقل رساندن میزان تاخیر قطار و تجهیز ایستگاه تهران به سیستم‌های اطلاع‌رسانی شامل ایجاد کانتر اطلاعات و تابلوهای نمایش حرکت قطار به طور متوسط روزانه 40 هزار مسافر را از این ایستگاه جابه‌جا می‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: به این ترتیب روزانه بیش از ۸۰  قطار مسافری از ایستگاه تهران اعزام و ۲۰ قطار کمربندی به ایستگاه تهران وارد و اعزام می‌شود که با احتساب قطارهای اعزامی، وارده و کمربندی، بیش از ۱۸۰ قطار روزانه در سطح این اداره‌کل تردد می کنند.

مدیرکل راه‌آهن تهران همچنین درباره عملکرد حمل بار (بارگیری و تخلیه) این اداره‌کل گفت: عملکرد حمل بار (بارگیری و تخلیه) در سال ۹۵، به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و در سال ۱۳۹۶، در مجموع به بیش از ۴ میلیون و ۲۲۰ هزار تن رسید.

شاکری مجموع رتبه‌بندی راه‌آهن تهران در بخش باری و مسافری را چنین عنوان کرد: اداره‌کل راه‌آهن تهران رتبه اول جابه‌جایی مسافر و رتبه هفتم حمل و بارگیری بار را در بین دیگر ادارات کل نواحی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.