| کد خبر: 163643 |

◄ ۱۶ هزار نفر در شبانه‌روز مسافر راه‌آهن یزد هستند

روزانه 24 رام قطار مسافری عبوری و 8 رام قطار مبدأ-مقصدی در راه آهن یزد فعالیت می کنند که جمعاً به 32 رام قطار در طول شبانه‌روز می‌رسند.

تین نیوز

راه‌آهن یزد در طول سال‌های گذشته بر نوسازی و بهسازی ناوگان و خطوط ریلی تاکید داشته و در این راستا تلاش بسیاری کرده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عملیات دوخطه‌سازی خطوط ریلی در طول سال‌های گذشته، ایجاد سرمایه‌گذاری در جهت افزایش و بهبود راندمان خدمات‌دهی و نهایتاً توجه به جایگزین شدن حمل‌ونقل ریلی به جای حمل‌ونقل جاده‌ای منجر شده تا بیش از ۱۲۰ رام قطار در این محور در گردش باشند.

مدیرکل راه‌آهن یزد در گفت‌وگو‌ با خبرنگار ما در این‌باره گفت: از تعداد یاد شده ۳۲ رام قطار به بخش مسافری اختصاص دارد که در ایام نوروز با سرعت بیشتری در شبکه فعالیت می‌کنند.

سید مصطفی داودی ادامه داد: در مجموع روزانه 24 رام قطار مسافری عبوری و 8 رام قطار مبدأ-مقصدی در راه‌آهن یزد فعالیت می کنند که جمعاً به 32 رام قطار در طول شبانه‌روز می‌رسند.

photo_2018-03-28_08-39-49

مدیرکل راه‌آهن یزد همچنین گفت: مجموع مسافران مبدا-مقصدی جابه‌جا شده در راه‌آهن یزد و در شبانه‌روز 4هزار نفر است. 

داودی افزود: با احتساب 13 هزار مسافر جابه‌جا شده با قطارهای عبوری، جمعاً بین 15 الی 16 هزار نفر مسافر در شبانه‌روز در ناحیه یزد به وسیله قطار عبور و مرور می‌کنند.

ایستگاه راه‌آهن یزد و‌سالن انتظار آن مجهز به تابلوها و علائم دقیق جهت راهنمایی مسافران است. ضمن اینکه مسافران نوروزی در سالن انتظار می‌توانند از ایستگاه مطالعه سالن، جهت مطالعه و گذران مفید وقت فراغت خود استفاده کنند.

همچنین راه‌آهن یزد توانسته است از بین ادارات کل 19 گانه مناطق راه‌آهن کشور در چهارمین جشنواره تعالی حمل‌ونقل ریلی موفق به کسب تندیس و تقدیر‌نامه سه ستاره تعالی شود و در حوزه شاخص ایمنی به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین شاخصه حمل‌ونقل ریلی، این اداره‌کل توانسته است با کسب تقدیرنامه ارتقای ایمنی به رتبه برتر کشور دست یابد. 

photo_2018-03-27_11-48-13

اداره‌کل راه‌آهن یزد در حوزه بهره‌وری نیز بر اساس شاخص‌های بهره‌وری ریلی کمیسیون اقتصادی سازمان ملل در بخش اروپایی UNECE، در بین مناطق ۱۹گانه راه‌آهن کشور،  با کسب تقدیر نامه ارتقای بهره وری به رتبه برتر کشور نائل شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.