| کد خبر: 163171 |

◄ خدمات الکترونیک ریلی در ایران، شامل چه مواردی می‌شود؟

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، هم‌گام با رشد تکنولوژی در سایر ارگان‌ها و بخش‌های صنعتی کشور، با ارائه و با علم به تاثیر استفاده از فرایند اینترنتی برای انجام سریع مراودات حمل‌ونقلی به‌طور مشخص از سال 1393، به فکر توسعه الکترونیک مجموعه‌های متبوع خود کرد. این فرایند متاثر از الکترونیک‌سازی دولت، تحت عنوان «موضوعات استراتژیک ابلاغی توسعه دولت الکترونیک» نیز بود.

تین نیوز

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، هم‌گام با رشد تکنولوژی در سایر ارگان‌ها و بخش‌های صنعتی کشور، با ارائه  و با علم به تاثیر استفاده از فرایند اینترنتی برای انجام سریع مراودات حمل‌ونقلی به‌طور مشخص از سال 1393، به فکر توسعه الکترونیک مجموعه‌های متبوع خود کرد. این فرایند متاثر از الکترونیک‌سازی دولت، تحت عنوان «موضوعات استراتژیک ابلاغی توسعه دولت الکترونیک» نیز بود.

به گزارش تین‌نیوز، اقداماتی نظیر پنجره واحد تجاری و صدور حواله‌های بارگیری از این طریق برای ایجاد ارتباط بین سامانه‌های مرتبط و نهادهای درگیر در امر حمل‌ونقل و مدیریت ریسک هوشمند در سریع‌ترین زمان ممکن، خدمت بی‌نظیری به صنعت حمل‌ونقل در دنیا کرده است. هرچند ایجاد پنجره واحد تجاری در تجارت داخلی و فرامرزی در ایران بیشتر در حمل‌ونقل هوایی، دریایی و زمینی به کار گرفته شده است اما ایجاد خدمات بر بستر وب توانسته سرعت بازرگانی را در حمل‌ونقل ریلی نیز افزایش دهد.

خدماتی که راه‌آهن در این زمینه ایجاد کرده است شامل موارد ذیل می‌شود:

نقشه راه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری

فرم شناسنامه خدمت دستگاه اجرایی شامل: فروش بلیت قطار مسافری، جابه‌جایی مسافر و صدور بارنامه برای قطارهای باری. اعطای مجوز نمایندگی فروش

برای عملیات تخلیه و بارگیری ارائه خدمات اینترنتی

ارائه فرم تایید درخواست حمل بار

راهبری و برنامه‌ریزی حرکت قطار

ردیابی واگن‌ها و لکوموتیوها (داخلی-خارجی)

صدور مجوز سیر

مدیریت نمایندگیهای فروش بلیط 

اعطای مجوز نمایندگیهای فروش بلیط

نظارت بر نمایندگیهای فروش بلیط

ارزیابی و تحلیل سوانح 

مدیریت شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی

رتبه‌بندی و ارزیابی قطارهای مسافربری

صدور مجوز تاسیس و فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی

مدیریت تعمیر و نگهداری دیزل

تعمیر و نگهداری واگن مدیریت

صدور کارنامه ایمنی لکوموتیوران‌ها

راهبری و برنامه‌ریزی حرکت قطارها 

ارائه گراف عملیاتی

تدوین قوانین و مقررات ریلی 

رسیدگی به شکایات

رسیدگی به شکایات مسافران و...

ارائه آمار و اطلاعات حمل‌ونقل ریلی 

با مدیریت قوانین می‌توان از تمام ظرفیت‌های موجود قانونی در حوزه ریلی بهره جست و بهره‌وری را در جهت افزایش عملکرد راه‌آهن محاسبه کرد. همچنین ارائه خدمات الکترونیک با تاثیری که بر سرعت حمل بار مسافر می‌گذارد می‌تواند به افزایش ایمنی، سرعت عمل و کیفیت خدمات در حوزه مسافری و همچنین افزایش ظرفیت، ایمنی و بازرگانی در حوزه بار به نحو چشمگیری کمک کندو نهایتا موجب پایداری اقتصاد و توسعه کشور شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.