| کد خبر: 162911 |

با ابتکار پرسنل راه آهن شرق:

◄ محدودیت سرعت قطارها در ورودی تونل جنرال مکانیک برداشته شد

با توجه به ابتکار کارشناسان اداره کل راه‌آهن شرق و اقدامات اصلاحی و بهسازی‌های انجام‌شده روی خط در ورودی تونل جنرال مکانیک در محدوده اداره کل راه‌آهن شرق کاهش سرعت قطارها به ۴۰ کیلومتر بر ساعت حذف شد.

تین نیوز

با  ابتکار کارشناسان اداره‌کل راه‌آهن شرق و اقدامات اصلاحی و به‌سازی‌های انجام‌شده روی خط در ورودی تونل جنرال مکانیک در محدوده اداره‌کل راه‌آهن شرق، کاهش سرعت قطارها به ۴۰ کیلومتر بر ساعت حذف شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه‌آهن شرق، بهزاد وکیلی گفت: با توجه به تفاوت در سیستم روسازی خط در ورودی تونل جنرال مکانیک، در هنگام خروج قطار از تونل و انتقال از سیستم بتنی به بالاستی، سبب ایجاد ضربه از چرخ به ریل و تراورس و افتادگی خط شده و به‌ناچار تقلیل سرعت در این محدوده اعمال می‌گردید. لازم به ذکر است سیستم روسازی خط موجود در تونل جنرال مکانیک به صورت بتنی (اسلب تراک) بوده و با سایر نقاط در محور شرق که به روش بالاستی است متفاوت است.

وکیلی افزود: از جمله این راهکارها می‌توان به نزدیک کردن تراورس‌ها به یکدیگر و زیرکوبی‌های مکرر اشاره کرد که نتیجه مطلوب را به دنبال نداشت.

وی گفت: در نتیجه با بررسی‌های انجام‌گرفته در گروه نظارت خط و سازه‌های فنی اداره‌کل راه‌آهن شرق، به‌منظور حذف تقلیل سرعت ناشی از افتادگی خط در ورودی تونل جنرال مکانیک، راهکار اجرای سازه انتقال سیستم روسازی خط بالاستی به بتنی به روش نصب ریل سوم در دستور کار قرار گرفت و به تایید اداره‌کل خط و سازه های فنی رسید و اجرایی شد.

او افزود: با اجرای این طرح، سیستم روسازی خط بالاستی و بتنی بصورت همگن عمل کرده و ضربات وارده از قطار به حداقل خود رسیده است؛ همچنین با این راهکار ایمنی سیر و راحتی و آسایش مسافرین افزایش‌یافته و افتادگی خط و تقلیل سرعت ناشی از آن نیز برطرف شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.