| کد خبر: 162780 |

◄ دفاع از عملکرد آخوندی در راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌کاره و راکد ریلی

اگر نگاهی به کارنامه سه‌ساله ایشان در حوزه ساخت و توسعه خطوط ریلی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که ایشان با یک مقدمه‌چینی خوب، 5 پروژه راکد وزارت راه‌وشهرسازی را به سرانجام رساند. پروژه‌هایی که اوایل دهه 80 اجرایشان شروع شده بود و با همت و درایت ایشان پس از وقفه‌های طولانی مدیران قبلی به نتیجه رسید.

تین نیوز

طرح استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی در مجلس روزهای سه‌شنبه و چهرشنبه انجام خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، در حوزه حمل‌ونقل شمار مخالفان استیضاح از موافقان آن پیشی گرفته است. جبارعلی ذاکری، عضو انجمن مهندسی ریلی ضمن اعلام مخالفت خود با استیضاح آخوندی به خبرنگار ما گفت: بنده از منظر پروژه‌های ریلی نظرم را می‌گویم. اگر نگاهی به کارنامه سه‌ساله ایشان در حوزه ساخت و توسعه خطوط ریلی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که ایشان با یک مقدمه‌چینی خوب، 5 پروژه راکد وزارت راه‌وشهرسازی را به سرانجام رساند. پروژه‌هایی که اوایل دهه 80 اجرایشان شروع شده بود و با همت و درایت ایشان پس از وقفه‌های طولانی مدیران قبلی به نتیجه رسید.

ذاکری ادامه داد: بنابراین یکی از توانمندی‌های ایشان در حوزه مدیریتی‌شان، اتمام پروژه‌های در حال ساخت ریلی بود که مهم‌ترین آنها پروژه‌های راه‌آهن تهران-همدان، ملایر-کرمانشاه، مراغه-ارومیه، میانه-بستان آباد و قزوین-رشت هستند. ریل‌گذاری این پروژه‌ها جمعا حدود 516 کیلومتر بود که در سال 95 انجام شد که از مجموع کل آنها فقط 5 کیلومتر باقی‌مانده است و امیدواریم در ماه آینده این بخش جزئی نیز تمام شود. پس کارنامه ایشان در ساخت پروژه‌های ریلی قابل دفاع است.

عضو انجمن مهندسی ریلی و معاون شرکت ساخت زیربناهای کشور افزود: در زمینه حمل‌ونقل ریلی ایشان تز جدیدی را با تمام قوا پیگیری کردند که پیش‌ازاین کسی جرات انجام آن را نداشت. ایجاد شهرهای ریل‌پایه از ابتکارات ایشان بود که تا الان فقط در خارج از کشور انجام می‌شد و ایشان برای شهرهایی مثل همدان، رشت و ارومیه آن را انجام دادند.

جبارعلی ذاکری توضیح داد: عباس آخوندی اولین کسی بود که مطرح کرد نباید ایستگاه‌های راه‌آهن 15 یا 20 کیلومتر از شهر فاصله داشته باشد بلکه طراحی خطوط ایستگاهی درون‌شهرها باید باشد. ایشان با وجود اینکه طراحی ایستگاه‌های همدان، رشت و سنندج در خارج از شهرها انجام شده بود اما دستور دادند برنامه‌ها با انتقال ایستگاه‌ها به داخل شهر تغییر کند. اتفاقی که پیش‌ازاین کسی جرات انجام آن را نداشت. بنابراین در بررسی عملکرد ایشان از منظر حمل‌ونقل ریلی، باید بگویم که ایشان کارنامه قابل دفاعی دارند و فقدان ایشان به ضرر جامعه مهندسی ریلی خواهد بود و امیدواریم که استیضاح اتفاق نیفتد.

ذاکری در توضیح دلایل این استیضاح گفت: این استیضاح از نظر بنده دلایل فنی مناسب و قانع‌کننده‌ای ندارد. نمایندگانی که قبلاً برای خرید ناوگان ریلی و هوایی اعتراض می‌کردند که چرا با خارجی‌ها قرارداد بسته است الان به‌جای استیضاح، همان نمایندگان باید بیایند و از مردم عذرخواهی کنند. چراکه در حادثه هوایی اخیر تا الان گزارش نشده که مشکل فنی دلیل سقوط بوده است و این دلیلی‌بر استیضاح آخوندی نمی‌تواند باشد. اما حتی اگر چنین مساله‌ای هم باشد، این اتفاق بر تصمیم آخوندی برای نوسازی ناوگان هوایی صحه می‌گذارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.