| کد خبر: 162607 |

رئیس هیئت مدیره ایدرو عنوان کرد:

◄ تأمین ۴۵۰ دستگاه واگن مترو با حداکثرسازی تولید داخلی

واگن‌های مترو در ایران از کربن ساخته می‌شوند حال آنکه با ارتقا و انتقال تکنولوژی قرار است ظرف سه-چهار سال آینده آلومینیوم جایگزین آن شود.

تین نیوز

هفته گذشته، قرارداد همکاری تامین و ساخت ۴۵۰ دستگاه مترو برای شهرهای اهواز، شیراز و تبریز بین ایدرو و شرکت پوژن چین امروز امضا شد.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس هیات‌مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ایدرو در حاشیه مراسم امضای این قرارداد با اشاره به الزامات برنامه ششم توسعه و تاکید رئیس‌جمهور بر توسعه صنعت ریلی به خبرنگار ما گفت: امضای قرارداد تأمین و ساخت ۴۵۰دستگاه واگن مترو در ادامه تامین ۲ هزار دستگاه واگن مترو برای تهران و کلان‌شهرها به ارزش بیش از ۲ میلیارد یورو است.

منصور معظمی ادامه داد: این قرارداد با اعتبار فاینانس 55 ماهه امضا شده است.

معظمی همچنین از تغییر مواد در ساخت واگن‌ها از کربن استیل به آلومینیوم خبر داد و افزود: واگن‌های مترو در ایران از کربن ساخته می‌شوند حال آنکه با انتقال تکنولوژی قرار است آلومینیوم جایگزین آن شود.

این مقام مسئول ادامه داد: این پروژه به منظور حداکثرسازی استفاده از توان داخلی کشور در حوزه واگن‌سازی، با مشارکت شرکت خارجی و با بهره‌گیری از فناوری روز جهان در شرکت واگن‌پارس انجام خواهد شد.

وی افزود: تعداد واگن‌ها در قرارداد مذکور ۴۵۰ دستگاه برای شهرهای اهواز، شیراز و تبریز خواهد بود و شرکت پوژن چین متعهد شده اعتبار مالی پروژه تا سقف ۸۵ درصد را از منابع کشور چین تامین کند.

وی افزود: با توجه به مذاکره‌های انجام شده برای تجهیز و راه‌اندازی شرکت پارس مبلغ ۲۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده که طرف خارجی برای این سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: نخستین بخش از این کار که مناقصه ۶۳۰ دستگاه واگن مسافری برای تهران است، تعیین تکلیف شده و بیشتر با طرف اروپایی انجام شده و قرارداد حاضر سری دوم انجام این پروژه است.

مدیرعامل ایدرو همچنین بیان کرد: ظرف سه تا چهار سال آینده مردم شاهد واگن‌های زیباتر با مصرف انرژی کمتر و آلودگی پایین‌تر محیط زیست خواهند بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.