| کد خبر: 162503 |

◄ گرامیداشت خاطره مرتضی احمدی در جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن + تصاویر

عباس آخوندی با بیان اینکه اتفاقات بسیار بزرگی هم در حوزه ریل باری و هم در حوزه مسافر شامل حومه‌ای و درون‌شهری در حال رخ دادن است، گفت: برای رفع مشکلات شهری باید ریل‌محوری جایگزین خودرومحوری شود.

تین نیوز

اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن با گرامیداشت یاد و خاطره مرتضی احمدی هنرمند فقید کشورمان برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، این برنامه که تلاشی بود در جهت آشنایی بیشتر مردم با حمل‌ونقل ریلی و مزایای استفاده از آن از طریق همکاری و هم‌فکری با هنرمندانِ عکاس و فیلم‌ساز جامعه به‌عنوان شماری از رهبران و راهنمایان افکار عمومی، برگزیدگانی داشت که در خبرهای قبلی (که از صبح امروز منتشر شده است) می‌توانید شرح مفصل آنها را دنبال کنید.

وزیر راه‌و شهرسازی در این‌ مراسم گفت: برای رفع مشکلات شهری باید از خودرومحوری به ریل‌محوری برسیم.

عباس آخوندی با بیان اینکه اتفاقات بسیار بزرگی هم در حوزه ریل باری و هم در حوزه مسافر شامل حومه‌ای و درون‌شهری در حال رخ دادن است، گفت: برای رفع مشکلات شهری باید ریل‌محوری جایگزین خودرومحوری شود.

آخوندی ادامه داد: همان‌طور که مردم عزیز بر آن اشراف دارند، اتفاقات بسیار بزرگی در حوزه ریل هم در حوزه بار و هم در حوزه مسافر شامل حومه‌ای و درون‌شهری در حال رخ دادن است؛ اما نکته بسیار مهم در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ ریلی اساساً نحوه و سبک زندگی شهری است تا ریل بتواند در این سبک زندگی نقش مهمی را ایفا کند.

آخوندی با بیان اینکه«حمل‌ونقل ریلی و سبک زندگی لازم و ملزوم یکدیگر هستند» گفت: اول باید ریل را فراهم کنیم و دوم سبک زندگی مردم تغییر کند. ما معتقدیم اگر از خودرو محوری به ریل محوری عبور نکنیم، قاعدتاً نمی‌توان مشکلات شهری را رفع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزایای حمل‌ونقل ریلی گفت: راهکار اساسی رفع ترافیک، عدم ایمنی، اتلاف وقت مردم، آلودگی هوا توسعه ریل درون و بین شهرها است.

آخوندی تصریح کرد: وقتی ریل‌های درون‌شهری مانند مترو در زیر زمین و تراموا بر روی زمین ایجاد می‌شود شهروندان باید به این تفکر برسند که برای رسیدن به کارهای روزانه از صبح هنگام، خودرو را کنار گذاشته و از حمل‌ونقل ریلی استفاده کنند.

اثرگذاری ریل در سبک زندگی با یاری هنرمندان

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه «حمل‌ونقل ریلی و سبک زندگی لازم و ملزوم یکدیگر هستند» تأکید کرد: اول باید ریل را فراهم کنیم و دوم سبک زندگی مردم تغییر کند. لذا برای اینکه بتوانیم در حوزه فرهنگی و سبک زندگی تأثیر داشته باشیم از تمام هنرمندان مدد گرفته شد که امروز دومین جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن به یاد استاد احمدی به‌عنوان یکی از هنرمندان بزرگ ایران و کارمندان راه‌آهن برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت جامعه هنری بتوانیم این گفتگوی اجتماعی را در کنار توسعه فنی داشته باشیم؛ اما باید توجه داشت که مهتر از انجام کارهای فرهنگی، قرار گرفتن آن در دستور کار است.

وی با اشاره به تفاوت‌های راه‌آهن با خودرو شخصی بیان کرد: راه‌آهن محلی مملو از انواع داستان‌های مختلف و خودرو عمدتاً برای استفاده شخصی است. در راه‌آهن زندگی اجتماعی، ‌گفتگو، آشنایی، رسیدن به محل کار وجود دارد، لذا راه‌آهن فقط یک وسیله برای جابه‌جایی نیست و فکر می‌کنیم هنرمندان می‌توانند در حوزه‌های عکس، فیلم کوتاه و بلند آثار جذابی در راه‌آهن خلق کنند و در سبک زندگی مردم تأثیر مثبت داشته باشد.

سعید محمدزاده به‌عنوان سخنران دیگر این مراسم نیز گفت: علاوه بر صرفه‌جویی سوخت و کاهش آلودگی زیست محیطی، جابه‌جایی هر تن بار با قطار 79 تا 80 تومان صرفه اقتصادی دارد.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد: هنرمندان باید بتوانند موضوع استفاده از ریل را به زبان ساده بیان کنند تا مردم به سمت استفاده از ریل حرکت کنند و بتوانیم روزگار خوبی را پیش رو داشته باشیم چراکه توسعه ایران و صنعتی شدن کشور با توسعه ریل امکان‌پذیر است.

قطار در زندگی ما باید وارد شود

بعد از آن، از سید حامدحسینی، تهیه کننده و مهتاب نصیرپور بازیگر فیلم سرو زیرآب تقدیر شدند.

مهتاب نصیرپور پس از دریافت جایزه گفت: ما باید واقعاً شکر گذار باشیم که مردم ما از نعمت قطار و ریل راه‌آهن برخوردار هستند. امیدوارم که تجهیزات و اقدامات بیشتری در این مسیر صورت بگیرد. من پیشنهادی دارم و آن این است که؛ ما مسیرهایی در تهران از شمال به جنوب، از شرق به غرب داریم که با اتوبوس طی می شود و بهتر است که علاوه بر قطارهای زیرزمینی از قطارهای درون شهری هم استفاده کنیم.

تقدیر از خانواده زنده یاد احمدی

سپس، از خانواده مرحوم مرتضی احمدی توسط عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و دیگر عزیزان حاضر در جمع تقدیر به‌عمل آمد.

در پایان مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن، سالار عقیلی موسیقی زیبای خود را اجرا کرد. 

photo_2018-03-06_10-52-29

photo_2018-03-06_10-53-41

 

جشنواره راه آهن 2

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.