| کد خبر: 162032 |

رشد ۱۳/ ۸ درصدی صندلی ایجادی قطار برای نوروز

سومین جلسه ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی با حضور مدیران ستادی ذی‌ربط و مدیران مناطق راه‌آهن به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

تین نیوز

سومین جلسه ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی با حضور مدیران ستادی ذی ربط و مدیران مناطق راه آهن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، احمد خدایی قائم مقام راه آهن در این جلسه خواستار برنامه ریزی برای پیش فروش بلیت قطارها در فواصل ثابت زمانی برای سال آینده شد.

خدایی ادامه داد: در سال آینده، باید به سوی برنامه ریزی حرکت قطارهای باری در فواصل ثابت زمانی اقدام شود. وی تاکید کرد: در راستای ارتقای خدمات رسانی به مسافران و سیر منظم قطارها، از ۲۰ اسفندماه تمامی پروژه های در دست اجرا در محوطه ایستگاه ها و امکانات جانبی آن نظیر سالن ها، سکوها همچنین مسدودی بلاک ها به دلیل عملیات بهسازی و بازسازی و... به صورت موقت تعطیل می شود.

قائم مقام راه آهن افزود: لیست پروژه هایی که تا تاریخ ۲۰ اسفندماه آماده بهره برداری است، در اختیار دفتر روابط عمومی قرار گیرد تا امور مربوط به برنامه ریزی و اطلاع رسانی آنها انجام شود. معاون مسافری راه آهن نیز در این جلسه گفت: بخش مسافری ویترین شرکت راه آهن است و این ویترین در روزهای نوروز بیشتر خودنمایی کرده و توسط مردم مورد ارزیابی قرار می گیرد.

سیدحسن موسوی دیزجی ادامه داد: در این راستا باید آمادگی کامل در بخش های مختلف ریلی اعم از زیربنا، واگن و لکوموتیو وجود داشته باشد تا در ایام نوروز شاهد ایمنی سیر و حرکت و اعزام به موقع قطارها باشیم.

معاون مسافری تاکید کرد: شرکت های مسافری بر خدمات ارائه شده نظارت کامل داشته باشند تا در ایام نوروز شاهد ارائه خدمات متفاوت به مسافرین و رضایت آنها باشیم. وی خواستار زیباسازی ورودی ایستگاه های تشکیلاتی و بازدید سالن های انتظار مسافری، مساجد و نمازخانه ها توسط کمیسیون سوانح مناطق شد. موسوی همچنین خواستار پیش بینی تمهیدات لازم برای سرمای احتمالی در ایام نوروز توسط شرکت های مسافری شد.

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری نیز با ارائه گزارشی از قطارهای در نظر گرفته شده برای ایام نوروز گفت: در روزهای سفرهای نوروزی، روزانه ۲۴۲ رام قطار پیش بینی شده که رشد ۷/  ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. دبیر ستاد هماهنگی قطارهای نوروزی افزود: طی این مدت تعداد صندلی ایجادی روزانه ۸۹ هزار و ۱۸۷ صندلی بوده که رشد ۸/  ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل نشان می دهد.

علی کاظمی منش خاطرنشان کرد: کل صندلی ایجادی در ایام نوروز یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۲۴ صندلی است که رشد ۸/  ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه قبلی دارد. به گفته کاظمی منش، در ایام نوروز روزانه ۱۵۷ رام قطار بین شهری و ۸۵ رام قطار حومه ای برای جابه جایی مسافران در نظر گرفته شده است.

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.