| کد خبر: 161385 |

طرح واگن پول برای نخستین بار در راه آهن شرق اجرایی می‌شود

مدیرکل راه آهن شرق گفت: طرح واگن پول یا سبد واگن، از سیاست‌های اصلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بوده که در منطقه سنگان، بعنوان پایلوت و برای نخستین بار اجرا و ظرف سال آتی، تمامی شرکت‌های حمل و نقل ریلی بایستی بصورت کنسرسیوم در این طرح شرکت کنند.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شرق گفت: طرح واگن پول یا سبد واگن، از سیاست‌های اصلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بوده که در منطقه سنگان، بعنوان پایلوت و برای نخستین بار اجرا و ظرف سال آتی، تمامی شرکت‌های حمل و نقل ریلی بایستی بصورت کنسرسیوم در این طرح شرکت کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن شرق وی در نخستین جلسه اجرایی واگن پول که با حضور مدیران و کارشناسان راه آهن و شرکت‌های حمل ونقل ریلی فعال و صاحبان کالا و صنایع منطقه برگزار شد، خواستار تغییر نگرشها از دیدگاه‌های جزیره‌ای و جزء نگر، به نگاه ملی و فرا ملی شد و اظهار داشت: همفکری، هم اندیشی، خردجمعی و عملیاتی نمودن ایده‌های نو، نیاز مبرم صنعت ریلی است و این طرح یک نگاه اقتصادی است که در مرحله اجرا منافع آن به تمام شرکتها و طرفها می‌رسد.

ماسوری افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی و در سند چشم انداز ۱۴۰۴ در منطقه سنگان، حمل ۲۷ میلیون تن بار از عسلویه ریلی سنگ آهن ایران، توسط راه آهن پیش‌بینی شده، که تحقق این مهم بجز با اجرای طرح واگن پول (سبد واگن) همکاری و همراهی مسئولین دستگاه‌ها، رفع تنگناها و ایجاد زیرساخت‌های لازم امکانپذیر نیست.

مدیرکل راه آهن شرق اضافه کرد: صنعت، معدن و حمل و نقل، در یک چرخه قرار گرفته اند و زمانی موفقیت حاصل می‌شود که همه طرفها با اصلاح امور و حذف واسطه‌ها در راستای موفقیت گام بردارند. خروجی این چرخه یقیناً تولید، صادرات و به طور کلی منافع ملی می‌شود و این مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: در این طرح بار واحد در مسیر مشخص و بین شرکت‌های حمل و نقل ریلی، در قالب یک کنسرسیوم و تفاهم نامه قرار گرفته و واگن‌ها خارج از مالکیت در اولین نقطه بارگیری و حمل می‌شوند. در نتیجه با کاهش مانورهای اضافی و توقف واگن‌ها، شاهد رشد بارگیری، افزایش ظرفیت و در یک کلام روان سازی سیر و حمل ونقل بار خواهیم بود.

در این جلسه مقرر شد در فاز نخست تمامی بارهای منطقه خواف و سنگان که به مقصد بندر عباس حمل می‌شوند، در طرح واگن پول قرار گیرند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.