| کد خبر: 161311 |

هزینه حمل و نقل از طریق راه‌آهن نسبت به راه‌های دریایی اندک است

رئیس موسسه مطالعات دریای خزر گفت: هزینه حمل و نقل از طریق راه آهن نسبت به راه های دریایی ، اندک است و خط ریلی آستارا - آستارا در توسعه اقتصادی بندرهای حاشیه دریای خزر موثر است.

تین نیوز

رئیس موسسه مطالعات دریای خزر گفت: هزینه حمل و نقل از طریق راه آهن نسبت به راه های دریایی ، اندک است و خط ریلی آستارا - آستارا در توسعه اقتصادی بندرهای حاشیه دریای خزر موثر است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا عباس ملکی در همایش ملی فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری آستارا در هتل اسپیناس این شهرستان افزود: در زیرساخت های بندر و راه آهن آستارا باید سرمایه گذاری صورت گیرد تا مزیت های اقتصادی آن بیشتر نمایان شود.

وی ادامه داد: لحاظ کردن شرایط زیست محیطی در ایجاد واحدهای صنعتی نوار ساحلی آستارا ضروری است و اگر واحدهای تولیدی و صنعتی شهرهای ساحلی بدون ملاحظات زیست محیطی ایجاد شوند، زمینه تخریب محیط زیست را فراهم خواهند کرد.

رئیس موسسه مطالعات دریای خزر بیان کرد: توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و به روز کردن تعرفه های گمرکی در شهرستان های مرزی نظیر آستارا ضروری است و این شهرستان در کریدور شمال - جنوب نقش اساسی ایفا می کند.

ابوعلی گلزاری عضو هیات علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران نیز در این همایش گفت: گیاهان دارویی شهرستان آستارا بهترین بستر سرمایه گذاری است اما از آن غفلت شده است.

وی افزود: طرح اجرای روستای سبز در آستارا با محوریت حفظ زیست بوم منطقه به سازمان های متولی ارائه شده و در روستای دمیر اوغلی کش این شهرستان اجرا خواهد شد.

نخستین همایش 2 روزه فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری آستارا با حضور چهره های علمی از نقاط مختلف کشور در این شهرستان امروز (پنجشنبه) آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد. این همایش به همت فرمانداری آستارا، استانداری و پارک علم و فناوری استان گیلان، شوراهای اسلامی و شهرداری های شهرهای آستارا و لوندویل و حمایت علمی و معنوی دستگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی متعدد در حال برگزاری است.

بیش از 150 اثر و مقاله پژوهشی در موضوعات گردشگری، کشاورزی، شیلات، بندر و کشتیرانی، مدیریت و طراحی شهری و صادرات و واردات در دبیرخانه همایش دریافت شده و 37 اثر به صورت پوستر و 19 مقاله به شکل سخنرانی در همایش ارائه خواهد شد.

برپایی نمایشگاه توانمندی های بخش های مختلف دولتی و خصوصی آستارا و نشست های تخصصی کارشناسان و صاحب نظران با فعالان اقتصادی از بخش های متنوع این همایش است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.