| کد خبر: 161239 |

روزهای آتی:

◄ موانع واگذاری خطوط راه‌آهن منطقه ۱۷ و ۱۸ به شهرداری

طی جلسات مختلفی که ستاد هماهنگی راه‌آهن با شهرداران قبلی و فعلی تهران داشت، ما از شهرداران این مناطق خواستیم تا مسئولان شهرداری را برای همکاری متقاعد کنند زیرا این قیمتی که دادیم حداقل قیمت ما بود. اما شهرداری با ما همکاری نمی‌کند.

تین نیوز

تلاقی فضاهای شهری با خطوط حمل ونقل بین شهری به لحاظ مکانی، هم زیستی ای را ایجاد می کند که برای دستیابی به فضاسازی مناسب در آن و تامین رفاه شهروندان، نیازمند ایجاد هم افزایی بین مسئولان مختلف شهری و کشوری هستیم.

به گزارش تین نیوز، به صورت جزئی تر معنی این جمله این است که به عنوان مثال اگر طراحی اتصال حمل ونقل شهری و بین شهری به یکدیگر به لحاظ مکان سنجی نیازمند طراحی های جدیدی بود، این مساله به هماهنگی مجموعه های درگیر نیازمند است. بر همین اساس، اخیرا شهردار تهران گفته است که برای واگذاری خطوط راه آهن منطقه ۱۷ و ۱۸ به شهرداری تهران با راه آهن مذاکره  کرده است.

خطوط آهن در این مناطق به دلیل اینکه از فضاهای شهری می گذشت به زیرزمین منتقل شد و در حال حاضر زمین هایی که از قبل برای تعبیه خط ریلی در نظر گرفته شده بود و حالا دیگر کاربری مشخصی ندارند، بلاتکلیف هستند. بر همین اساس هم شهرداری تهران از راه آهن خواسته که این زمین ها را با قیمتی بسیار مناسب به شهرداری بسپارد. محمدعلی نجفی خواسته که راه آهن مبلغ هنگفتی برای آنها در نظر نگیرد چراکه این امر برای شهرداری تهران اقتصادی و تجاری نیست.

محمدعلی نجفی بیان داشته است: هدایت راه آهن به زیرزمین از طریق شرکت راه آهن و دولت صورت می گیرد. او با اشاره به اینکه ۴ کیلومتر از این پروژه در منطقه ۱۷ و ۵ کیلومتر از آن در منطقه ۱۸ است، گفته است: با وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن در حال مذاکره هستیم تا اجرای این پروژه ها را به شهرداری واگذار کنند.

ddddddd

نجفی با بیان اینکه نباید به این امور از منظر اقتصادی و تجاری نگاه کنیم، ادامه داده: نباید قیمت بالایی برای واگذاری این طرح بگذارند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه منطقه ۱۷ بالاترین فرسودگی را نسبت به مساحت کل منطقه دارد، افزوده است: رئیس جمهور وارد بحث تجمیع پلاک های فرسوده شدند و برای این امر به شهرداری کمک می کنند. نجفی در آخر از سرمایه گذاران دعوت می کرده است تا در این طرح ها مشارکت کنند.

مدیرکل راه آهن تهران در گفت وگو با خبرنگار ما در این باره گفت: راه آهن برای واگذاری این زمین ها که حدود 7 هکتار است و یکی از بلاک های راه آهن در آنجا است، نهایت همکاری را با شهرداری داشته است اما شهرداری به همان قیمت حداقلی هم قانع نیست و همکاری های لازم را به عمل نمی آورد.

شاکری

رضا شاکری افزود: طی جلسات مختلفی که ستاد هماهنگی راه آهن با شهرداران قبلی و فعلی تهران داشت، ما از شهرداران این مناطق خواستیم تا مسئولان شهرداری را برای همکاری متقاعد کنند زیرا این قیمتی که دادیم حداقل قیمت ما بود. اما شهرداری با ما همکاری نمی کند و می خواهد زمین ها را به قیمتی بسیار ناچیز بخرد.

لازم به ذکر است که در طول سالیان گذشته این بحث بارها و بارها نقل جلسات مشترک راه آهن و شهرداری بوده اما هنوز به هیچ نتیجه مشخصی در این زمینه نرسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.