| کد خبر: 161078 |

ورود سامانه بارشی همراه با برف و کولاک؛

◄ تمهیدات شرکت راه‌آهن در قبال اخطاریه سازمان هواشناسی

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن گفت: ابلاغ کردیم تا در صورت وقوع شرایط اضطراری مناطق راه‌‌آهن ستاد بحران تشکیل دهند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن گفت: ابلاغ کردیم تا در صورت وقوع شرایط اضطراری مناطق راه‌‌آهن ستاد بحران تشکیل دهند.

به گزارش تین‌نیوز،­ خسرو رشیدی با اشاره به تمهیدات شرکت راه‌آهن در قبال اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی همراه با برف و کولاک از دیروز دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه اظهار داشت: تمهیدات در راستای دستورالعمل‌های فصل سرما است و همچنین با ابلاغ اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌ها به ادارات همه­ ­مناطق از آن‌ها خواستیم تا تمهیدات لازم را بر اساس دستورالعمل‌ها و با توجه به شرایط استان‌ها در نظر بگیرند.

وی افزود: یکی از تمهیدات مربوط به آمادگی قطارهای نجات در زمان بارش برف و کولاک است که باید پرسنل آن با توجه به شرایط اضطراری در شیفت خود مستقر و از آمادگی لازم برخوردار باشند.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن به ماشین‌آلات دیزل سنگین و ماشین‌ برف‌روب اشاره کرد و گفت: از این ماشین‌آلات برای بازگشایی مسیر استفاده می‌شود.

96-11-c07-880

رشیدی در ادامه به تمیز نگاه‌داشتن سوزن‌ها اشاره کرد و­ افزود: از روش‌های مختلفی برای پاک‌سازی و تمیز نگاه‌داشتن سوزن‌ها استفاده می‌شود. تا شاهد عملکرد صحیح قطارها باشیم.

وی­ تصریح کرد: به‌علاوه در مواقع اضطراری،‌ پیش از حرکت قطار اصلی و برای بازدید از خطوط یک دستگاه درزین­ برای­ بازبینی خط اعزام می‌شود. همچنین در مقاطعی که سوابق ریزش وجود دارد نیز نگهبان در نظر گرفته می‌شود تا تمام شرایط تحت کنترل قرار گیرد. ­

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به اهمیت نگهداری ایستگاه‌های قطار در شرایط اضطراری گفت: ازاین‌رو برف‌روبی سکوها و تجهیز نمازخانه‌ها برای­­­تامین رضایت مسافرانی ‌که در ایستگاه‌ها انتظار می‌کشند در اولویت قرار دارد ­تا براثر سرما و برف مشکلی به وجود نیاید.

رشیدی با اشاره به رابطه کاهش دید افقی و کاهش سرعت قطار­ و تأخیر قطارها در زمان افزایش شدت بارش برف و کولاک­ افزود: دو راهکار پیشرو برای مدیریت موقعیت‌های این‌چنین وجود دارد راهکار اول حاکی از حذف برنامه‌ حرکت قطارها به‌صورت یکی درمیان یا بیشتر است و راهکار دوم؛ بهره‌گیری از همکاری مردم به‌منظور مدیریت حرکت قطارها، اما با در نظر گرفتن تأخیر است که در هنگام بارندگی شدید برف و باران احتمال مواجهه با راهکار دوم وجود دارد.

96-11-c07-667

وی بابیان اینکه «راه‌آهن تنها مدی است که در شرایط بحرانی نیز قابلیت تردد دارد» گفت: تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در ۲۴ ساعت بحرانی ۷ و ۸ بهمن‌ماه باعث شد که تردد‌ها برقرار باشد و در همان زمان حدود ۱۵۰ هزار مسافر را جابجا شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن­ افزود: در­­­۴ روز اخیر اطلاعیه‌هایی از سازمان هواشناسی دریافت و بر همین اساس تمهیدات اندیشیده شد تا مناطق راه‌‌آهن ستاد بحران تشکیل دهند و ایستگاه‌های تشکیلاتی به‌صورت آماده‌باش قرار بگیرند تا شرایط را مدیریت کنند.

 

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.