| کد خبر: 160859 |

ورود نخستین قطار باری روسیه به بارانداز آستارا

با تکمیل عملیات ریل گذاری خط آهن آستارا-آستارا، نخستین قطار باری روسیه در نوزدهمین روز بهمن 1396 به بارانداز آستارا در استان گیلان وارد شد.

تین نیوز

 با تکمیل عملیات ریل گذاری خط آهن آستارا-آستارا، نخستین قطار باری روسیه در نوزدهمین روز بهمن 1396 به بارانداز آستارا در استان گیلان وارد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فرماندار آستارا روز پنجشنبه در حاشیه ورود قطار باری روسی به بارانداز راه آهن این شهرستان گفت: این قطار حامل 6 واگن تخته نراد و ام دی اف با ظرفیت حمل 55 تن بار در هر واگن از مسیر ریلی جمهوری آذربایجان وارد ایران شده است.

یونس رنجکش افزود: بار قطار در بارانداز تخلیه و با کامیون ها به مقاصد خود در ایران منتقل خواهد شد و راه آهن آستارا-آستارا برای کشورهای منطقه اهمیت تجاری زیادی دارد و موجب رونق اقتصاد منطقه خواهد شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت: توسعه و تجهیز بارانداز راه آهن آستارا پیگیری می شود و تاجران ایرانی باید از موقعیت و ظرفیت این خط ریلی، برای سرمایه گذاری و رونق کسب و کار استفاده کنند.

ولی داداشی افزود: با اتصال راه آهن آستارا به راه آهن رشت-قزوین، در اقتصاد منطقه توسعه همه جانبه روی خواهد داد و در مرحله نخست، سالانه یک میلیون تن کالا به صورت ریلی و زمینی حمل و نقل خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در ابتدای سال 95 به منظور توسعه همکاری های اقتصادی، به ایجاد ارتباط ریلی دو کشور متعهد شده بودند و جمهوری آذربایجان با احداث هشت و نیم کیلومتر خط ریلی، قطار خود را به مرز ایران در آستارا رساند و ادامه این طرح با امتداد 2 و نیم کیلومتر و بارانداز آن در آستارای ایران اجرا شد و در آینده با اتصال به خط آهن رشت-قزوین، کریدور ریلی شمال-جنوب ایران فعال خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرزی آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.