| کد خبر: 160773 |

عملکرد راه‌آهن اراک در سال ۹۶

مدیرکل راه آهن اراک، از جابه‌جایی ۴۰۰ هزار مسافر در سال گذشته از طریق راه‌آهن اراک خبر داد و گفت: سال گذشته ۸ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۲۰۹ تن میزان بار خالص و ۱۶ میلیون و ۵ هزار و ۵۳۱ تن بار ناخالص حمل شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن اراک، از جابه‌جایی ۴۰۰ هزار مسافر در سال گذشته از طریق راه‌آهن اراک خبر داد و گفت: سال گذشته ۸ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۲۰۹ تن میزان بار خالص و ۱۶ میلیون و ۵ هزار و ۵۳۱ تن بار ناخالص حمل شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از راه‌آهن اراک جلال‌الدین کوکنار با اعلام این خبر عنوان کرد: علاوه بر جابه‌جایی مسافر در سال گذشته ۸ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۲۰۹ تن میزان بار خالص توسط راه آهن اراک حمل شد.

وی میزان بار ناخالص حمل شده را در بازه زمانی مذکور را ۱۶ میلیون و ۵ هزار و ۵۳۱ تن اعلام کرد.

مدیرکل راه آهن اراک، به خدمات ارائه شده در ایام پیک نوروزی اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز که از ۲۵ اسفند ۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه داشت، ۲۶ هزار و ۲۸۹ نفر از طریق راه‌آهن اراک جابه جا شدند، که عمده این مسافران مربوط به مسیر اراک به مشهد مقدس و بالعکس بود.

وی با اشاره به اینکه قطار اراک به مشهد و بالعکس به صورت روزانه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: پیش فروش بلیت‌های نوروزی قطار از پانزدهم و شانزدهم بهمن ماه سال گذشته آغاز و امکان پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت قطار نوروز ۹۷ فراهم بود.

کوکنار، در خصوص پروژه‌های اجرا شده در سال ۹۶ بیان کرد: در سال گذشته ۶ پروژه شامل پروژه‌های نصب دستگاه علائم جدید مهارانی ایستگاه مشک‌آباد، نصب دستگاه علائم جدید مهارانی ایستگاه نانگرد، نوسازی و تطویل خطوط ایستگاه‌های مشک‌آباد، اراک، سواریان، سمنگان و باغیک و خطوط ایستگاه شازند و احداث ۷ دهانه زیرگذر باکس بتنی اراک تا شازند به انجام رسید.

وی افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۴۷ هزار میلیون ریال به اجرا درآمد و تاثیر زیادی در افزایش سرعت و ایمنی سیر قطارها و مناطق مسکونی همجوار داشته است.

مدیر کل راه آهن اراک گفت: راه آهن اراک طی سال گذشته رتبه نخست تعمیرات چرخ و محور را در سطح کشور را به خود اختصاص داده است به نحوی که این جایگاه با تعمیر ۱۰ هزار و ۲۲ مورد چرخ و محور قطار در سال ۹۶ کسب شد.

وی بیان کرد: راه آهن اراک ۳۲ درصد از کل تعمیرات چرخ و محور را در کشور در سال گذشته انجام داده است که نسبت به سال ۹۵ افزایش ۲۳ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ با تعمیر اساسی هزار و ۷۵۵ انواع واگن‌های باری رتبه دوم را در سطح کشور به دست آمد، ادامه داد: در سال گذشته تعمیرات اساسی انواع واگن‌های باری در راه آهن اراک ۲۹ درصد رشد داشته و ۲۵ درصد از کل تعمیرات صورت گرفته در سطح کشور را انجام داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.