| کد خبر: 160703 |

◄ تسویه بدهی راه آهن، به‌نام افزایش سرمایه دولت

درواقع با بخشیدن بدهی راه آهن به دولت، نه منابع مالی جدیدی به بدنه راه آهن و هما تزریق می شود و نه انقلابی رخ خواهد داد. بلکه فقط صورت های مالی آنها اصلاح می شود وبه این ترتیب، بخشی از بدهی های هما و راه آهن به دولت کاهش خواهد یافت.

تین نیوز

چند روزی است اخبار مربوط به میزان بدهی راه آهن به دولت یا شرکت مسافری رجا به دولت در رسانه های حمل ونقلی دست به دست می شود.

به گزارش تین نیوز، چنین اخباری کمتر رنگ واقعیت داشته و اشتباهاتی از سوی خبرگزاری ها در این زمینه رخ داده است. حسن موسوی نژاد کارشناس ریلی و مدیر اسبق شرکت رجا در این باره به خبرنگار ما گفت: اخبار مربوط به این مساله درست نیستند و این طور نیست که با بخشیدن بدهی انقلابی در این دو شرکت رقم بخورد.

موسوی نژاد افزود: این بدهی، درواقع بدهی است که هما و راه آهن طی سنوات مختلف از حساب ذخیره ارزی داشته اند. دو شرکت مذکور تا الان هم بدهی خود را نپرداخته بودند اما در حال حاضر این مطالبات دولت از راه آهن و هما به حساب افزایش سرمایه دولت در این دو شرکت که با تصویب هیات وزیران انجام شده گذاشته شده است. یعنی به لحاظ حسابداری صورت های مالی دو شرکت به این ترتیب تسویه شده است.

مدیر اسبق شرکت رجا بیان کرد: درواقع با این کار نه پول و منبع جدیدی می آید و نه انقلابی رخ خواهد داد. بلکه فقط صورت های مالی اصلاح می شود و بدهی های هما و راه آهن به دولت کاهش خواهد یافت.

حسن موسوی نژاد ادامه داد: با این اتفاق، اگر شرکت ها بخواهند وام بگیرند دیگر بدهی ای از گذشته نخواهند داشت و این شرایط برایشان بهتر است. اما این دو شرکت شرکت های دولتی هستند و درخواست وام از جانب آنها به صورت های مالی شان وابسته نیست و به این ترتیب، فقط صورت های مالی دو شرکت اصلاح خواهد شد.

این کارشناس ریلی یادآور شد: همه مواردی که عنوان شد به شرکت رجا ارتباطی ندارد و در خبرها به اشتباه از شرکت رجا نام برده شده است. اصل مصوبه فقط به راه آهن مربوط است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام افزایش قیمت حامل ها انرژی مخصوصابنزین به نفع راه آهن شهری وجاده ای مترو وراه اهن
    2 معافیت 100درصدمالیاتی سرمایه گزاری درراه اهن میتواندعقب ماندگی راه آهن راتاحدی جبران کند دولت ازمالیات این بخش صرفنظرکند