| کد خبر: 160318 |

◄ نرخ بلیت قطارهای نوروزی افزایش ندارد

پیش فروش اینترنتی و حضوری بلیت قطارهای نوروزی در مسیر تهران-مشهد و بالعکس از ساعت ۸ صبح ۱۵ بهمن ماه و پیش فروش بقیه مسیرها از ساعت ۸ صبح روز ۱۶ بهمن ماه امسال شروع می شود.

تین نیوز

نشست خبری مربوط به پیش فروش بلیت قطارهای مسافری با حضور معاون مسافری راه آهن صبح امروز در محل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، میرحسن موسوی در جمع خبرنگاران زمان پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی را اعلام کرد.  موسوی گفت: پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از بازه زمانی 25 اسفندماه امسال تا 15 فروردین 97 به دو طریق، اینترنتی و همچنین حضوری از ساعت 8 صبح روز 15 بهمن ماه آغاز می شود.

معاون مسافری راه آهن ادامه داد: در تاریخ 15 بهمن ماه امسال، فقط پیش فروش بلیت قطارهای تهران ـ مشهد و بالعکس انجام می شود و از ساعت 8 صبح روز 16 بهمن ماه پیش فروش بقیه مسیرها نیز به سیستم فروش ما اضافه می شود.

موسوی توضیح داد: همان طور که در سال گذشته 350 واگن فرسوده از چرخه سیر خارج شدند، امسال نیز 248 دستگاه واگن مسافری با عمر بالای 30 سال در راستای بهینه سازی خدمات از خط سیر خارج شدند.

موسوی افزود: در ایام نوروز سال آینده که چند ماه فقط با آن فاصله داریم، به طور متوسط روزانه 242 رام قطار اعزام می شود و کل قطارها برای دوره پیک نوروزی 4840 رام قطار خواهد بود.

او با اشاره به افزایش 15.7 درصدی ظرفیت قطارها گفت: تعداد صندلی ایجادی برای قطارهای نوروزی یک میلیون و 873 هزار صندلی است.

معاون مسافری راه آهن همچنین از عدم افزایش قیمت بلیت قطارهای نوروزی خبر داد و بیان کرد: از آنجایی که افزایش قیمت با درخواست شرکت های ریلی باید صورت گیرد، راه آهن تا بررسی همه جانبه موضوع، نسبت به نرخ گذاری تصمیم ثابتی مبنی بر عدم افزایش نرخ بلیت قطارهای نوروزی خواهد داشت. ضمن اینکه تاکنون هم پیشنهادی از سوی شرکت های ریلی بابت افزایش قیمت نداشته ایم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از سال 94 تاکنون افزایش قیمتی در نرخ بلیت های قطار اعمال نشده است، گفت: در راستای افزایش استقبال از قطار به عنوان حمل ونقل ایمن و پاک، نوروز امسال نیز افزایش قیمتی در نرخ بلیت ها نداریم.

پیش فروش اینترنتی بلیت قطارها از طریق سامانه های فروش سفیرریل و رجا انجام می شود از 15 بهمن ماه امسال، همچنین 25 شرکت که راه آهن به آن ها مجوز فروش اینترنتی بلیت داده است و نام آن ها در سایت راه آهن موجود است، فروش را انجام می دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.