| کد خبر: 159701 |

◄ حرکت آزمایشی قطار کانتینری از چین به ایران

مسیر این قطار چانگشا (چین)- آلتین کول (قزاقستان)- بولاشاک-سرهیتیاکا ( ترکمنستان)- آک یایلا- اینچه‌برون (ایران)- تهران اعلام‌شده است.

تین نیوز

سرویس خبری ترکمنستان روزولت‌ های لاری، از راه‌اندازی قطاری کانتینری در مسیر ترکمنستان به ایران از طریق ایستگاه Ak-Yayla خبر داد. سفر آزمایشی بعدی این قطار در مسیر چین-قزاقستان-ترکمنستان-ایران خواهد بود.

از تاریخ 29 دسامبر سال 2017 میلادی قطاری از شهر «چانگشا» مرکز ایالت «هونان» چین که مرکز صنعتی واقع در جنوب چین است به راه افتاده، این قطار متشکل از 41 واگن با کالاهای مصرفی بارگیری شده است.

مسیر این قطار چانگشا (چین)- آلتین کول (قزاقستان)- بولاشاک-سرهیتیاکا ( ترکمنستان)- آک یایلا- اینچه‌برون (ایران)- تهران اعلام‌شده است.

پروژه‌های حمل‌ونقلی ریلی در مسیر چین-قزاقستان-ترکمنستان-ایران اجرا می‌شود و اولین حرکت این قطار باری در مسیر اینچئوان (چین)- تهران در ماه دسامبر سال میلادی گذشته بوده است. یک روز بعد و در 30 دسامبر، سومین قطار شهر شی‌آن از استان شاآنشی در شمال چین را ترک کرده است.

حرکت این قطار کانتینری با پیشنهاد ترکمنستان و باهدف گسترش همکاری‌های حمل‌ونقل چندجانبه و اجرای قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به درخواست دولت ترکمنستان درباره تقویت همکاری در حوزه حمل‌ونقل برای رسیدن به اهداف توسعه پایدار صادرشده، انجام‌گرفته است.

خط راه‌آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران در اواخر سال 2014 میلادی با حضور سران کشورهای ذی‌نفع افتتاح شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.