| کد خبر: 159649 |

◄ سهم 50-50 ایران و آذربایجان در پروژه راه‌آهن رشت-آستارا

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل گفت: با اختصاص فاینانس ۵۰۰ میلیون دلاری جمهوری آذربایجان، سرمایه‌گذاری احداث راه آهن رشت - آستارا با مشارکت دو کشور همسایه به صورت ۵۰ درصدی خواهد بود.

تین نیوز

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: با اختصاص فاینانس ۵۰۰ میلیون دلاری آذربایجان، سرمایه‌گذاری احداث راه آهن رشت-آستارا با مشارکت دو کشور همسایه به صورت ۵۰ درصدی خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز، اصغر فخریه کاشان افزود: با تکمیل راه آهن بین رشت - آستارا بخش اصلی کریدور ریلی شمال-جنوب تکمیل می شود و از طریق این مسیر هند و چین می توانند کالاهای خود را به کشورهای آسیای میانه، جمهوری آذربایجان، روسیه و اروپا ترانزیت کنند.

وی با بیان این که پروژه خط آهن رشت-آستارا یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی است، گفت: از طریق این خط آهن انتقال کالا از جنوب ایران به طرف اروپا تسهیل می‌شود و این می‌تواند در افزایش درآمدهای ارزی ایران نیز بسیار تاثیرگذار باشد.

فخریه کاشان با اشاره به تکمیل خط آهن قزوین-رشت گفت: دولت در حال آماده‌سازی این مسیر ریلی برای اتصال به خط آهن قزوین-رشت است و انتظار داریم تا ۳ ماه آینده این مسیر ریلی بین قزوین تا رشت به بهره‌برداری برسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل یاد آورشد: پیش از این شرکت‌های ایتالیایی، روسی و چینی برای سرمایه‌گذاری در خط آهن رشت-قزوین ابراز تمایل کرده بودند اما ایران به علت همسایگی با  آذربایجان با سرمایه‌گذاری این کشور در این مسیر ریلی کریدور شمال-جنوب موافقت کرد.

وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری ایران و آذربایجان در خط آهن رشت - آستارا به صورت ۵۰ درصدی خواهد بود که آورده جمهوری آذربایجان در این سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلار به صورت فاینانس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، روز گذشته هم معاون اول رئیس جمهوری مصوبه دولت در خصوص اختصاص تسهیلات موافقتنامه وام برای اجرای طرح ساخت راه آهن رشت - آستارا را ابلاغ کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.