| کد خبر: 159513 |

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

امضا تفاهم‌نامه ریلی 2 میلیارد دلاری بین ایران و هند

حمایت مجلس از دولت برای توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی، ورود سومین قطار تجاری چین در سال جدید میلادی به تهران و حذف الزام به همراه داشتن نسخه چاپی بلیت در قطارهای شرکت سفیر ریل آسیا سایر عناوین مهم ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

تین نیوز

حمایت مجلس از دولت برای توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی، ورود سومین قطار تجاری چین در سال جدید میلادی به تهران و حذف الزام به همراه داشتن نسخه چاپی بلیت در قطارهای شرکت سفیر ریل آسیا سایر عناوین مهم ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار مربوط به حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

امضای تفاهم‌نامه ریلی 2 میلیارد دلاری بین ایران و هند

تفاهم‌نامه همکاری حمل و نقل ریلی بین ایران و هند، با حضور عباس آخوندی و نیتین گادکاری وزرای راه این دو کشو در دهلی نوبه ارزش 2 میلیارد دلار به امضا رسید.

وزیر راه و شهر سازی افزود: نکته دوم که در دیدار با مقامات هندی بررسی شد، شامل تولید 200 لکوموتیو برای قطار های باری است که قرارداد بسیار مهمی میان هند و ایران است.

وی با بیان اینکه هند برای تامین مالی این پروژه اعلام آمادگی کرده است، افزود: بخشی از این لکوموتیوها در ایران تولید خواهد شد. ارزش این پروژه 600 میلیون دلار تخمین زده می‌شود و ظرف مدت سه سال تکمیل خواهد شد.

تاکید بر ترانزیت سوخت به افغانستان با اولویت حمل ریلی

دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور اعلام کرد که روز یک‌شنبه 24 دی‌ماه ۱۳۹۶، یکصد و نود و نهمین نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با حضور و مشارکت اعضا برگزار شد و پس از بحث و بررسی پیرامون دستورکار، جمع‌بندیهای زیر حاصل گردید:

1 موضوع استراتژی‌های پیشنهادی حمل‌ونقل مطرح و به منظور اجماع نظرات و افزایش ضریب موفقیت اجرایی مقرر شد اعضا نظرات نهایی و تکمیلی خود را ظرف مدت یک‌ماه به دبیرخانه شورا ارسال نمایند.

۲- روند ترانزیت سوخت از کشور به افغانستان مطرح و با توجه به وجود قوانین مرتبط ترانزیت و کنوانسیون‌های بین‌المللی، بر جریان روان عبور خارجی کالا و بصورت اخص سوخت در چارچوب روابط بازرگانی و تجاری بین‌المللی با اولویت حمل با راه‌آهن، تاکید گردید.

حمایت مجلس از دولت برای توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی

سخنگوی کمیسیون عمران با تأکید بر اینکه از روش TOD از جمله روش‌های موفق در توسعه و یکپارچگی حمل‌ونقل در کشورهای پیشرفته است، گفت: مجلس از تمامی ظرفیت‌های خود برای کمک به دولت در این زمینه استفاده می‌کند.

سخنگوی کمیسیون عمران خواستار همکاری شهرداری‌های شهرهای بزرگ با راه‌آهن برای احداث ایستگاه‌های خدمت رسان TOD در مناطق پرجمعیت شد و گفت: اگر بتوانیم کیفیت و کمیت حمل‌ونقل عمومی ریلی را افزایش دهیم این طرح می‌تواند موجب سوق دادن مردم به استفاده از خدمات ریلی و کاهش مصرف اتومبیل‌های شخصی در کلان‌شهرها و اطراف آن‌ها شود .

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن از ورود سومین قطار تجاری چین به تهران در سال 2018 خبر داد و گفت: مذاکره با خودرو سازان برای حمل کالا در کریدور چین - ایران ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تغییر نوع تردد و مسیر برای حمل کالا از سوی صاحبان آن کار ساده‌ای نیست، تصریح کرد: صاحبان کالا در صورتی با چنین اقدامی موافقت می‌کنند که مزیتی برای آنها ایجاد شود، از این رو تلاش کردیم تا با ایجاد مزیتهایی چون کاهش زمان و رقابتی کردن نرخ حمل بار، صاحبان کالا را به استفاده از کریدور ریلی ترغیب کنیم.

حذف الزام به همراه داشتن نسخه چاپی بلیت در قطارهای شرکت سفیر ریل آسیا

مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن از حذف الزام همراه داشتن نسخه چاپی بلیت توسط مسافرین قطار و ارائه کارت سفر به آنها خبر داد.

وی با بیان اینکه به منظورحل این مشکلات، شرکت راه آهن با همکاری شرکت سفیر ریل آسیا به عنوان متولی امور بازرگانی 8 شرکت حمل و نقل ریلی، طرحی در این زمینه تدوین کرده و به شکل آزمایشی در سه شهر تهران، اصفهان و مشهد به اجرا درآوردند، افزود : در این طرح ،زمان کنترل بلیت ، برای هر مسافری که بلیت این 8 شرکت را خریداری کرده اما زمان سوار شدن به قطار بلیت را همراه نداشته باشد، با ارائه کارت ملی به صورت رایگان کارت سوار شدن به قطار صادر می شود.

افتتاح دو پروژه ریلی در دهه فجر

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از افتتاح دو پروژه ملایر-فیروزان-کرمانشاه و مهاباد-ارومیه در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

وی در ادامه با توجه به وضعیت بودجه و اعتبارات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در سال 97 اظهار داشت: رویکرد تأمین مالی پروژه‌های ریلی در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تمرکز بر بودجه عمرانی کشور به استفاده از فاینانس و استفاده از صندوق توسعه ملی تغییر کرده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.