| کد خبر: 159464 |

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد :

لزوم همکاری شهرداری‌ها با راه‌آهن برای احداث ایستگاه‌های TOD

سخنگوی کمیسیون عمران با تأکید بر اینکه از روش TOD از جمله روش‌های موفق در توسعه و یکپارچگی حمل‌ونقل در کشورهای پیشرفته است، گفت: مجلس از تمامی ظرفیت‌های خود برای کمک به دولت در این زمینه استفاده می‌کند.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران با تأکید بر اینکه از روش TOD از جمله روش‌های موفق در توسعه و یکپارچگی حمل‌ونقل در کشورهای پیشرفته است، گفت: مجلس از تمامی ظرفیت‌های خود برای کمک به دولت در این زمینه استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ، صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین، افزود : به نظر می‌رسد رویکرد وزارت راه و شهرسازی در استفاده از این روش به‌خصوص در حمل‌ونقل ریلی، رویکردی مناسب است و اگر این وزارت خانه موانع به‌کارگیری این طرح را برطرف کند، می‌توان گفت تنها راه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و برون‌رفت از مشکلات ناوگان حمل‌ونقل بهره‌برداری از این روش است.

وی اظهار داشت : اگر دولت برای اجرای این روش لایحه‌ای به مجلس ارائه کند، حتماً این لایحه موردتوجه و حمایت نمایندگان قرار می‌گیرد و کمیسیون عمران مجلس از تمامی ظرفیت‌های خود برای کمک به دولت در این زمینه استفاده می‌کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه کشورمان باید به‌سوی روش‌های نوین و جدید حمل‌ونقل گام بردارد، تصریح کرد: این روش باید در تمام حوزه‌های حمل‌ونقل به‌ویژه حمل‌ونقل ریلی موردتوجه و بهره‌برداری قرار بگیرد.

همچنین بدری گفت: مطالعات نشان می‌دهد که از این روش در تمام کشورهای پیشرفته استفاده شده و تجربه موفقی محسوب می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین، افزود: این روش تا حد بسیاری می‌تواند بر کاهش بار ترافیکی در شهرها جاده‌ها، کاهش تصادفات، ایجاد ایمنی و حفظ محیط‌زیست مؤثر باشد و تجربه کشورهای پیشرفته تأییدی بر این مدعاست.

وی در عین حال راه‌اندازی قطارها و خطوط حومه‌ای را در به‌کارگیری این روش مؤثر خواند و اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که با افزایش مهاجرت‌ها به شهرها بزرگ و کلان‌شهرها، مناطق و شهرهای حومه‌ای و اقماری به وجود آمده‌اند که مردم این مناطق نیاز مبرمی به ارتباط تنگاتنگ با شهرهای بزرگ دارند و راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای نه‌تنها می‌تواند به حل مشکلات ترافیکی آنان کمک کند بلکه تأثیرات بسیار زیادی بر شرایط محیط‌ زیستی و کاهش آلودگی در کلان‌شهرها دارد.

بدری ایمنی و افزایش کمیت سفرها را از جمله دیگر مزایای راه‌اندازی قطارها و خطوط حومه‌ای عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: باید توجه داشت که در برخی از ساعت‌های معین رفت‌وآمد افزایش زیادی دارد و استفاده از حمل‌ونقل ریلی می‌تواند حجم زیادی از مسافران را در این زمان جابجا کند.

سخنگوی کمیسیون عمران خواستار همکاری شهرداری‌های شهرهای بزرگ با راه‌آهن برای احداث ایستگاه‌های خدمت رسان TOD در مناطق پرجمعیت شد و گفت: اگر بتوانیم کیفیت و کمیت حمل‌ونقل عمومی ریلی را افزایش دهیم این طرح می‌تواند موجب سوق دادن مردم به استفاده از خدمات ریلی و کاهش مصرف اتومبیل‌های شخصی در کلان‌شهرها و اطراف آن‌ها شود .

 
 
 

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    جالب مقاله ای خواندم که گسترش راه اهن و قطار سریع السیر باعث کاهش انگیزه مهاجرت و حاشیه نشینی حداقل از محدوده ۲۰۰ کیلومتر در ژاپن و اروپا منجر شده ، اگر ما بتوانیم راه اهن سریع السیر حومه ای ایجاد کنیم افراد برای یافتن شغل لزوما دیگر مهاجرت پایتخت نمیکنند و بعلت کاهش هزینه مسکن مثلا خوابگاه های تهران به قزوین اراک قم سمنان منتقل میشود ، من حتی در جریان مناظرات ریاست جمهوری دیدم همه انها عاجز از ارایه برنامه جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی شدند بنظر بنده راه اهن با ارایه یک برنامه جامع میتواند این مشکل کاهش دهد.نقش محوری داشته باشد بنظر بنده ما باید انگیزه مهاجرت کاهش دهیم انهم با حمل و نقل ریلی سریع و ارزان قیمت قابل تحقق هست تا اقدامات قهر آمیز و سلبی خود باعث درگیری بین دولت و مردم مهاجر ناراضی از امکانات صورت بگیرد . بطور مثال ما لرنامه برقی شدن راه اهن تهران قزوین ، قم اراک سمنان ، داریم با تعریف قطارهای حومه ای سریع السیر به این استانها میتوانیم باعث شویم مهاجران دیگر لزوما به تهران نیایند و بعلت مسکن ارزانتر در این استانها ساکن شوند حتی دامنه را میتوان تا اصفهان و زنجان مازندران هم گسترش داد بخشی از انگیزه مهاجرین کنترل کرد