| کد خبر: 159377 |

◄ برقی‌شدن قطار تهران-مشهد بر ریل‌ فرابورس

وزارت امور اقتصادی و دارایی براساس قانون بودجه سال جاری، اوراق مشارکت دولت را به منظور تامین مالی طرح برقی‌کردن قطار تهران-مشهد از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، امروز پذیره‌نویسی می‌کند.

تین نیوز

یکی از ابزارهای مالی قابل استفاده در بازار سرمایه، به‌ویژه در شرایطی‌که بودجه عمومی دولت و تخصیص سرمایه به زیرمجموعه‌های اقتصادی کاهش می‌یابد، استفاده از اوراق بهادار مشارکت است.

به گزارش تین‌نیوز، امروز به‌منظور برقی‌کردن قطار تهران-مشهد، پذیره‌نویسی اوراق مشارکت انجام می‌شود. هدف از انتشار این اوراق تامین پیش‌پرداخت موردنیاز برای استفاده از منابع مالی خارجی برای طرح برقی کردن قطار تهران-مشهد است که به تعداد 10 میلیون ورقه به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در تاریخ 24 دی ماه امسال در فرابورس پذیرش شده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی براساس قانون بودجه سال جاری، اوراق مشارکت دولت را به منظور تامین مالی طرح برقی‌کردن قطار تهران-مشهد از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌کند.

پس از تجربه تامین مالی دولت از طریق انتشار چندین مرحله اسناد خزانه اسلامی و همچنین سایر اوراق دولتی که به منظور تجهیز منابع مالی برای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف از درگاه فرابورس ایران رقم خورده است، این‌بار وزارت امور اقتصادی و دارایی براساس مصوبه شانزدهم خردادماه 96 هیات‌ وزیران از امروز (26 دی‌ماه) اوراق مشارکت دولت را که به تعداد 10میلیون ورقه منتشر شده و به مدت سه روز کاری در فرابورس پذیره‌نویسی کند.

هدف از انتشار این اوراق تامین پیش‌پرداخت موردنیاز برای استفاده از منابع مالی خارجی برای طرح برقی‌کردن قطار تهران-مشهد است که به تعداد 10میلیون ورقه به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در تاریخ 24 دی ماه امسال در فرابورس پذیرش شده است.

اوراق مشارکت دولت همچنین 48 ماهه بوده و نرخ آن 17 درصد سالانه تا سررسید است که هر 6 ماه یکبار به حساب دارندگان آن واریز خواهد شد.

سازمان برنامه‌وبودجه کشور متعهد تامین و تخصیص اعتبار این اوراق به شمار می‌رود و متعهد تسویه و پرداخت آن نیز خزانه‌داری کل کشور است. همچنین سایر ارکان اوراق مشارکت دولت به ترتیب شامل متعهد پذیره‌نویسی یعنی شرکت تامین سرمایه سپهر، عامل فروش، شرکت کارگزاری بانک صادرات و عامل پرداخت؛ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

به این ترتیب اوراق مشارکت دولت برای برقی‌کردن قطار تهران-مشهد از فردا سه‌شنبه 26 دی‌ماه تا شنبه سی‌ام همین ماه به مدت سه روز کاری از طریق شبکه کارگزاران عضو فرابورس ایران به روش حراج پذیره‌نویسی خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.