| کد خبر: 159276 |

◄ جزئیات بخش جنبی جشنواره فیلم‌و‌عکس راه‌آهن

تلاش راه‌آهن برای نمایش فیلم در بخش جنبی دومین جشنواره فیلم‌وعکس می‌تواند فرصتی را برای مخاطبین ایجاد کند تا فیلم‌های کوتاه یا بلند اکران شده و نشده‌ای که باید دیده شوند، را تماشا کنند.

تین نیوز

دومین جشنواره فیلم‌وعکس راه‌آهن با استقبال بیش‌تری نسبت به سال گذشته در جریان است و دست‌اندرکاران این فستیوال در ماندگار کردن آن قدم‌های بزرگی برداشته‌اند، به‌طوری‌که هنرمندان حوزه‌های فیلم وعکس در مصاحبه‌های خود این فستیوال را اقدامی جذاب و مفید برای نمایش آثار وخلاقیت‌های هنرمندان همچنین ایجادفرصتی برای هنرمندان نوپا در  ورود به فضای جشنواره‌ای می‌دانند. 

تلاش راه‌آهن برای نمایش فیلم در بخش جنبی دومین جشنواره فیلم‌وعکس می‌تواند فرصتی را برای مخاطبین ایجاد کند تا فیلم‌های کوتاه یا بلند اکران شده و نشده‌ای که باید دیده شوند، را تماشا کنند.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم‌وعکس راه‌آهن فیلم‌های «بیست‌و‌یک روز بعد»،«استرداد»،«دختر...مادر...دختر»،«جاودانگی»، «بندرعباس» و«حور» نیز در بخش جنبی این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

 

1502419125

 

بیست‌و‌یک روز بعد

فیلم بیست‌و‌یک روز بعد که به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان و محصول سازمان توسعه سینمایی سوره است، در بخش جنبی دومین دوره این جشنواره نمایش داده می‌شود.

این فیلم ملودرامی اجتماعی از زندگی نوجوانی به نام «مرتضی» است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبرو میشود.

نامزد بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و نامزد بهترین جلوه‌های ویژه بصری در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، بهترین فیلم در دومین جشنواره سلامت، بهترین خلاقیت و استعداد درخشان در یازدهمین دوره جشن انجمن منتقدان سینمای ایران، بهترین فیلم نوجوان در یازدهمین دوره اهدای جوایز آسیا پاسیفیک و برگزیده چند بخش در سی اُمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از جمله افتخارات این فیلم به شمار می رود.

 

106967

«استرداد» در بخش جنبی جشنواره

فیلم استرداد به کارگردانی علی غفاری و نویسندگی علیرضا طالب‌زاده در بخش جنبی این جشنواره به نمایش درمی‌آید. فیلم به موضوع طلب 11 تُن طلای ایران از شوروی می‌پردازد که قرار بود توسط شوروی بابت بدهی از جنگ جهانی دوم به ایران داده شود و مربوط به مقطع زمانی ۱۳۳۲ است. این فیلم یک درام تاریخی درباره وقایع جنگ جهانی دوم و مسائلی است که پای نیروهای متحدین و متفقین را به ایران باز کرد.

از جمله افتخارات این فیلم می توان به سیمرغ بلورین بهترین فیلم در سی‌و‌یکمین دوره جشنواره فیلم فجر، نامزد تندیس زرین بهترین مدیر تولید، برنده تندیس زرین بهترین موسیقی ، نامزد تندیس زرین بهترین صداگذاری و میکس و نامزد تندیس زرین بهترین فیلمبردار  در جشن خانه سینما اشاره کرد.

3ddb667332d2dfa53e239

فیلم «دختر...مادر...دختر»

این فیلم اپیزود دوم از سه‌گانه‌ای است که پناه برخدا رضایی با فیلم «دختر، پدر، دختر» شروع کرد. اپیزود اول به نام «دختر، پدر، دختر» در فضای کوهستانی و سراسر برفی زاگرس سپری می‌شد و اپیزود دوم به نام «دختر، مادر، دختر» در فضای گندم زارهای پاییزی است.

پناه برخدا رضایی فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما، از دانشگاه سوره است. فیلم‌های وی با تحسین منتقدان بین المللی مواجه بوده و جوایز ملی و بین المللی متعددی را برای او به همراه داشته‌اند. وی در پروژه های متعدد سینمایی، تلویزیونی و مجموعه های مستند در مقام تهیه کننده، مجری طرح، پژوهشگر و کارگردان فعالیت داشته است. ساخت بیش از ۲۰ فیلم مستند، حضور در بیش از۱۳۰ جشنواره ملی و بین المللی و ... از دیگر سوابق فرهنگی- هنری این هنرمند به شمار می رود.

در ضمن، پناه برخدا رضایی با فیلم‌های گهواره‌ای برای‌مادر(سینمایی)، دختر...پدر... دختر(سینمایی)، دختر...مادر...دختر(سینمایی)، چراغی در مه(سینمایی) و پیرمرد و خط(داستانی کوتاه) در بخش مسابقه دومین دوره این جشنواره شرکت کرد.

6eb58a36ed8fe3ee18875

«جاودانگی»

این فیلم به کارگردانی مهدی فرد قادری در بخش فیلم‌های تقدیری قرار دارد. داستان این فیلم در خصوص اتفاقاتی است که در شبی بارانی در قطار رُخ می‌دهد و به قصه زندگی ۶ خانواده در واگن‌های مختلف قطار می‌پردازد که با جا‌به‌جایی زمان روایت می‌شود.

 «جاودانگی» به کارگردانی و نویسندگی مهدی فردقادری و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی سال 93 ساخته شده‌است و در آن بازیگرانی چون؛ آنا نعمتی، فقیهه سلطانی، علیرضا استادی، مارال فرجاد، سودابه بیضایی و اتابک نادری به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم که یک پلان-سکانس ١٤٥ دقیقه‌ای است در جشنواره های متعددی از جمله «رم» ایتالیا، «تک پلان» کرواسی، «هانوی» ویتنام، «جوگجا» اندونزی و «ترانسیلوانیا» رومانی و جشنواره مونیخ آلمان حضور داشته است. همچنین پوستر این فیلم برندۀ نشان طلای موسسه گرافیس آمریکا شد.

 

74b85ee1e73006085d9f4

«بندرعباس»

این فیلم به کارگردانی شاهین باباپور و تهیه‌کنندگی مهدی لباف در بخش فیلم‌های تقدیری به نمایش درمی‌آید.

داستان این فیلم بدین شرح است: بهروز که مهماندار قطار است، در راه تهران و بندرعباس کار می‌کند. او در یکی از روزها که سوار بر قطار وارد ایستگاه بندرعباس می‌شود، اتفاقی را تجربه می‌کند که مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد و ....

بازیگرانی چون؛ یوسف تیموری، آناهیتا همتی، رابعه اسکویی، سارا احمدیان، پریچهر مشرفی، حسین عباداللهی و رضا شفیعی جم در این فیلم ایفای نقش می کنند.

516f2fbf6f7cc6663bee8

«حورا»

این فیلم  به کارگردانی غلامرضا ساغرچیان و تهیه کنندگی مجید عباسی در بخش جبنی حضور دارد.  داستان فیلم به این شکل است که هادی نوجوانی روستایی است که به همراه خانواده‌اش در حاشیه کویر و در مسیر راه‌آهن تهران- مشهد زندگی می کند. هادی به همراه خواهر کوچکش حورا می‌کوشد تا باغچه‌ای را که تنها یادگار مادر درگذشته‌  او است زنده نگه دارد.

این فیلم تاکنون جوایز معتبری را از جشنواره های هند و نروژ و ... کسب کرده و حضور در جشنواره فیلم کودک اشتوتگارت، جشنواره بین المللی نوجوان سئول، جشنواره فیلم کودک چین، جشنواره کودکان کانادا و ... نیز از دیگر افتخارات این فیلم به شمار می‌آید.

مهران احمدی، محمد طاهرخانی ، مریم بوبانی، جواد زیتونی، امین اقبالزاده، مهرداد باقری همراه با هنرمندان کودک امیرحسین موسوی و آسمان حسن آبادی بازیگران اصلی این فیلم هستند.

 آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر جشنواره فیلم وعکس راه‌آهن، اسفند ماه 96 در تهران برگزار خواهد‌شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.