| کد خبر: 159153 |

اجرای طرح آزمایشی حذف الزام نسخه چاپی بلیت

مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن از حذف الزام همراه داشتن نسخه چاپی بلیت توسط مسافرین قطار و ارائه کارت سفر به آنها خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه آهن از حذف الزام همراه داشتن نسخه چاپی بلیت توسط مسافرین قطار و ارائه کارت سفر به آنها خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از به گزارش روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران،علی کاظمی منش با اعلام این خبر گفت : پیش از شروع این طرح، مسافران قطار ملزم بودند تا زمان سوارشدن قطار نسخه چاپی بلیت را ارائه کنند که در صورت مفقود شدن بلیت مشکلاتی مانند چاپ اینترنتی بلیت یا ارائه المثنی برای مسافران ایجاد می‌شد.

وی بابیان اینکه به منظورحل این مشکلات، شرکت راه‌آهن با همکاری شرکت سفیر ریل آسیا به‌عنوان متولی امور بازرگانی ۸ شرکت حمل‌ونقل ریلی، طرحی در این زمینه تدوین کرده و به شکل آزمایشی در سه شهر تهران، اصفهان و مشهد به اجرا درآوردند، افزود : در این طرح ،زمان کنترل بلیت ، برای هر مسافری که بلیت این ۸ شرکت را خریداری کرده اما زمان سوارشدن به‌قطار بلیت را همراه نداشته باشد، با ارائه کارت ملی به‌صورت رایگان کارت سوارشدن به‌قطار صادر می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با اشاره به اینکه بلیت قطار تا پایان سفر می‌بایست همراه مسافر باشد و در هنگام سفر به رئیس قطار و مأموران موظف ارائه شود، خاطرنشان کرد: پیشتر چنانچه در هنگام سفر، مسافر دچار خسارتی می‌شد با ارائه بلیت آن خسارت جبران می‌شد که با انجام اصلاحات به‌عمل‌آمده در این طرح افراد خسارت‌دیده می‌توانند با ارائه کارت قطار به یکی از دفاتر فروش مراجعه و خسارت خود را دریافت کنند.

گفتنی است ،برابر هماهنگی به‌عمل‌آمده تا پایان سال این طرح در کلیه قطارهای مسافری در ایستگاه‌های راه‌آهن تهران اجرایی خواهد شد .

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.