| کد خبر: 159099 |

رییس کارگروه تخصصی لکوموتیو در انجمن صنفی ریلی پاسخ داد

◄ اثر خرید 200 لوکوموتیو از هند بر تولید داخلی چیست؟

ما در داخل کشور شرکت‌های لکوموتیوساز توانمندی همچون واگن پارس و مپنا (در بخش ریلی) را داریم که با همکاری شرکت‌های لکوموتیوسازی خارجی که عموما فرانسوی و آلمانی هستند، در لکوموتیوسازی به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته‌اند.

تین نیوز

در پی سفر عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی کشورمان به هند و دیدار او با سورش پرابو، وزیر راه‌آهن هند در دهلی‌نو  یادداشت تفاهمی برای تامین 200 دستگاه لکوموتیو امضا شد. این موضوع، گویای این نکته است که با توسل به توانمندی شرکت‌های داخلی نمی‌توان به تولید لکوموتیو داخلی دست یافت. ابتدا گزارشی از این قرارداد را ارائه می‌دهیم، سپس در گفت‌وگو با رییس کارگروه تخصصی لکوموتیو در انجمن صنفی ریلی توان تولید داخلی را به بحث می‌گذاریم.

به گزارش تین‌نیوز، یک شرکت دولتی هندی به نام «رایتز» مسئول تامین این تعداد لوکوموتیو برای ایران خواهد بود و منابع مالی لازم برای اجرای این تفاهم‌نامه را هم که بالغ‌بر 600 میلیون دلار است، از سوی هند تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت دولتی تولید لوکوموتیو هند (رایتس بهاوانا) نیز در پی امضای این تفاهم‌نامه اعلام کرد: جزئیات یادداشت تفاهمی که در زمینه خرید لوکوموتیو با ایران امضا شده است تا دو هفته دیگر اجرایی خواهد شد.

ماهرورتا ادامه داد: این لوکوموتیوها به جابه‌جایی بار و همچنین مسافران در ایران کمک خواهند کرد. آن‌ها همچنین در راه‌آهن چابهار به زاهدان مورد استفاده قرار خواهند گرفت که این امر می‌تواند به رشد سریع‌تر این بندر کمک کند و ارتباط با آسیای مرکزی و در نهایت اروپا از طریق بندر چابهار را تسهیل کند.

در همین ارتباط، جواد طاهرافشار مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشش و رییس کارگروه تخصصی لکوموتیو انجمن صنفی ریلی، به خبرنگار ما گفت: ما در داخل کشور شرکت‌های لکوموتیوساز توانمندی همچون واگن پارس و مپنا (در بخش ریلی) را داریم که با همکاری شرکت‌های لکوموتیوسازی خارجی که عموماً فرانسوی و آلمانی هستند، در لکوموتیوسازی به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته‌اند.

طاهرافشار ادامه داد: در زمینه تامین لکوموتیو هیچ‌کدام از شرکت‌های مالک لکوموتیو تا الان برای تامین آن تقاضایی نداشته‌اند؛ مگر اینکه در آینده تعدادی لکوموتیو عرضه و خریداری شود.

این کارشناس ریلی درخصوص استفاده از ظرفیت داخلی در زمینه تامین نیاز مصرفی شرکت‌ها از لکوموتیو گفت: مطمئن هستم با وجود واردات این چنینی که حتما ظرفیت ورود آنها به کشور از قبل دیده شده است، برحسب نیاز کشور ناگزیر به توجه به ظرفیت تولید داخلی هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    در شرایطی کشور دچار کمبود سرمایه در گردش هست همان تامین مالی هندیها غنیمت هست واقع بین باشیم . شرکت های ایران نه پول دارند جالب اکثر سفارشات هم با تاخیر چند ساله تحویل میدهند. ما اگر رقابت پذیری تزریق صنایع ریلی کنیم پیشرفت و ارتقا خواهند کرد. اما اگر مثل خودروسازی حمایت های بی اندازه شود .مطمئن باشید فساد رانت و عقب ماندگی حاصلش هست. مثال عیان اب پویایی شادابی تازگی خود در حرکت دارد. اب راکد میگندد ،صنایع ریلی ما هم بدون رقابت بیشتر عقب مانده میشوند. البته نباید حمایت داخل فرموش کرد اما باید فشار رشد و رقابت پذیر شدن برای صنایع ریلی اورد. بچه نحیف تا زمین نخورد راه رفتن یاد نخواهد گرفت