| کد خبر: 158436 |

◄ تأسیس مرکز کسب‌وکارهای نوین در راه‌آهن

در حال حاضر راه‌آهن برای ورود به مبحث استارت آپ‌ها از کمک یک مشاور خارجی استفاده می‌کند و در آینده هم مرکز کسب‌وکارهای نوین راه‌آهن را ایجاد خواهیم کرد که در آنجا برای فعالیت شرکت‌های نوین در حوزه ریلی، بستری فراهم خواهد شد تا بتوانند ایده‌های خلاقانه‌شان را پیاده کنند.

تین نیوز

با رشد استفاده از دانش کامپیوتری و اینترنت در دو دهه اخیر، بازار کسب‌وکارهای نوینی که بر بستر اینترنت بنا شده‌اند، رونق گرفته است. راه‌آهن نیز برهمین اساس و با توجه به سودآوری این‌گونه کسب‌وکارها، سودای ورود به بحث استارت آپ‌ها را دارد.

به گزارش تین‌نیوز، نورالله بیرانوند معاون اقتصاد و حمل‌ونقل راه‌آهن در این‌باره به خبرنگار ما گفت: ما  مشغول ایجاد مرکز کسب‌وکارهای نوین راه‌آهن هستیم که آنجا برای فعالیت شرکت‌های نوین در حوزه ریلی، بستری فراهم خواهد شد تا بتوانند ایده‌های خلاقانه‌ خود را پیاده کنند.

این مقام مسئول افزود: هدف راه‌آهن از این کار این است که بیش‌تر، از خانواده خودِ صنعت از عواید این فعالیت‌های سودآور جدید بهره‌مند شوند اما جایی هم می‌تواند ما مصرف‌کننده آن خدمات نوین باشیم. لازم به ذکر است که بگویم: راه‌آهن از هر دوی شرایط استقبال می‌کند.

بیرانوند ادامه داد: ممکن است در حال حاضر شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی خوبی داشته باشیم اما اگر بخواهیم در بازارهای جهانی رقابت کنیم طبیعتاً استارت آپ‌ها باید یکی از ابزارهای ما باشند و عنان امور را در دست بگیرند. اما برای شروع، به کار تحقیقی نیاز داریم.

نورالله بیرانوند افزود: در همین ارتباط هم ما در حال حاضر ما در راه‌آهن مشاوری در کارگروهی تحت عنوان نظام کسب‌وکارهای نوین منصوب کرده‌ایم که در مرکز تحقیقات ما در همین زمینه شناساندن کسب‌وکارهای نوین و شکل آن‌ها به راه‌آهن فعالیت می‌کند و اگر می‌خواهیم کار درست و علمی انجام شود باید منسجم و بدون عجله فندانسیون این تغییر رویکرد را بررسی کنیم تا در بازار جهانی که سطح خدمات‌دهی‌شان متنوع و سریع است حرفی برای گفتن داشته باشیم. قاعده اصلی برای شروع فعالیت استارت آپها هم همین است.

معاون اقتصاد و حمل‌ونقل راه‌آهن با بیان این‌که استارت‌آپ‌ها بر بستر اینترنت و بهره‌مندی از حوزه IT شکل می‌گیرند، گفت: فنّاوری این موضوع هم بحمدالله در کشور ما وجود دارد. ضمن اینکه میزان استفاده شرکت راه‌آهن از این حوزه نسبت به سایر ترجمان‌های رسمی کشور، مطلوب است و نمره خوبی می‌گیرد. جایگاه ما نسبت به کشورهای منطقه هم خوب است اما ما خود را در سطح بین‌المللی با شرکت‌های مطرح در این حوزه مقایسه می‌کنیم و ان شااالله به سمت تجاری‌سازی در ابعادی وسیع‌تر با ورود به استارت آپ‌ها خواهیم رفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.