| کد خبر: 158386 |

◄ کاهش چشم‌گیر قاچاق کالا از طریق حمل‌ونقل ریلی

اینکه برای حمل‌ونقل کالا به جای استفاده از جاده از ریل استفاده کنیم، نه تنها در کاهش قاچاق و افزایش سطح نظارت‌ها موثر است بلکه بر روی کاهش تلفات جاده‌ای هم از نظر حفظ جان رانندگان خودروهای سنگین و جان سرنشینان خودروهای سواری دیگر که در مسیر حرکت کامیون‌ها قرار می‌گیرند نیز موثر است.

تین نیوز

90درصد حمل‌ونقل کشور از طریق مبادی جاده‌ای کشور صورت می‌گیرد؛ با این همه انعطاف حمل‌ونقل جاده‌ای در تعیین مسیر و مقاصد متغیر همچنان که امتیازی برای این شیوه انتقال کالا است، به جهت افزایش ریسک حمل کالاهای قاچاق از این طریق، نقصانی برای آن نیز محسوب می‌شود.

به‌گزارش تین‌نیوز، جواد طاهرافشار مدیرعامل شرکت راه‌آهن‌حمل‌ونقل درباره این موضوع به خبرنگار ما گفت: اینکه برای حمل‌ونقل کالا به جای استفاده از جاده از ریل استفاده کنیم، نه‌تنها در کاهش قاچاق و افزایش سطح نظارت‌ها موثر است بلکه بر روی کاهش تلفات جاده‌ای هم از نظر حفظ جان رانندگان خودروهای سنگین و خودروهای سواری دیگر که در مسیر حرکت کامیون‌ها قرار می‌گیرند، موثر است.

طاهرافشار در این‌باره ادامه داد: به دلیل اینکه نظارت در حمل‌ونقل ریلی بیشتر است و از ساعت ورود و خروج قطار به دلیل داشتن خط سیر مشخص، مطمئن هستیم، ضمن اینکه افراد درگیر در حمل‌ونقل ریلی هم مشخص‌تر است که چه کسانی هستند، قاچاق کمتری از طریق حمل‌ونقل ریلی صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن‌‌حمل‌ونقل در ادامه افزود: اگر حمل‌ونقل کانتینری از طریق حمل‌ونقل ریلیِ باری افزایش یابد، مزایای بی‌شماری خواهد داشت. چراکه به ازای 150 تریلی، از تنها سه عدد کانتینر می‌توان استفاده کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 0 0

    جناب آقای طاهرافشان:
    با خواندن این متن احساس یاس وناامیدی به من دست میدهد.
    لطفا میشود توضیح دهید کانتینری که از کشور مبدا بارگیری و به طور مثال به مقصد تهران وارد گمرک میشود بعد از بارگیری بر واگن قطار در حال حاضر چه نظارتی خاصی میتوان بر آن کالا انجام داد که بر روی کامیون ها نمیتوان آن نظارت را داشت؟

    چرا مدیران رده بالای کشور به جای استفاده از فن آوری برای کنترول قاچاق وفرهنگ سازی و رفع مشکلات نظام آموزشی برای کاهش تصادفات در پی انتقال بار از جاده به ریل بدونه پشتوانه اقتصادی هستند.
    جناب آقای طاهر افشان انتقال با از جاده به ریل بدونه داشتن پشتوانه محکم اقتصادی خطر گسترش فقر و از بین رفتن بخشی از طبقه متوسط جامعه را دارد.

    در شرایط نامطلوب فعلی اقتصاد انتقال بار از جاده به ریل خطر گشترش فقر را به همراه خواهد داشت.