| کد خبر: 158207 |

کلنگ زنی پروژه راه‌آهن مشهد-زاهدان

جهانگیری با اشاره به امضای قرارداد برقی کردن راه آهن مشهد – تهران با طرف چینی، افزود: ال.سی آن باز شده است و پروژه راه آهن مشهد- زاهدان نیز که جزو برنامه های منطقه ای بسیار مهم است فردا کلنگ زنی می شود. وی تاکید کرد: مناطق آزاد نباید تنها پایگاه واردات کشور باشند بلکه باید پایگاه صادرات باشند.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت خراسان رضوی گفت: این استان از نظر تاریخی، فرهنگی و تمدنی نه تنها برای ایران، بلکه برای جهان اسلام نقطه ای افتخارآمیز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جهانگیری تاکید کرد : فرصتهای زیادی در استان وجود دارد که مدیران باید از این ظرفیتها برای توسعه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خشکسالی از مهمترین چالشهای این استان است، افزود: برای کاهش این بحران راهی جز انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان، صرفه جویی در مصرف و مدیریت منابع آب نداریم.

جهانگیری با اشاره به امضای قرارداد برقی کردن راه آهن مشهد – تهران با طرف چینی، افزود: ال.سی آن باز شده است و پروژه راه آهن مشهد- زاهدان نیز که جزو برنامه های منطقه ای بسیار مهم است فردا کلنگ زنی می شود.

وی تاکید کرد: مناطق آزاد نباید تنها پایگاه واردات کشور باشند بلکه باید پایگاه صادرات باشند.

معاون رئیس جمهوری در خصوص فعالیت جناح ها و گروه های مختلف در دولت نیز اظهار کرد: طبیعی است اکثریتی که به دولت روحانی رای داده اند باید حضور پررنگ تری در دولت و مدیریت کشور داشته باشند.

جهانگیری افزود: البته از توانمندی همه اقشار و جریانهای سیاسی در اداره کشور بهره گرفته می شود.

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت ، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری و استانی در محل استانداری برگزار شد.

وی وقوع زلزله های اخیر در استانهای مختلف کشور و تهران را اخطاری جدی خواند و افزود: اگر شهر بزرگی مانند تهران دچار زلزله ای بزرگ بشود، آسیب های بسیار عظیمی به ملت ایران وارد می شود.

جهانگیری اظهار کرد: خوشبختانه از حدود 6 میلیون واحد روستایی در کشور تا کنون کار بازسازی و مقاوم سازی 2 میلیون واحد انجام شده و به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مردم روستا و نیز حمایت های دولت بقیه واحدها نیز در زمان کوتاهی استحکام بخشی می شوند.

وی بیان کرد: تجربه بازسازی روستاهای منطقه زلزله زده فریمان در استان خراسان رضوی نشان داد می توان در مقطع زمانی کوتاهی در کمتر از یک سال خانه ها را ساخته و تحویل مردم داد.

  •  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.